البرز پایلوت طرح بیمه اهالی فرهنگ، رسانه و ورزشکاران در کشور شد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: البرز به واسطه نزدیکی به پایتخت و ظرفیت‌های خوب خود، به عنوان پایلوت طرح بیمه اجتماعی برای اهالی فرهنگ و هنر و ورزشکاران قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز عبدالله دارایی امروز در مراسم رونمایی از صندوق بیمه اجتماعی گفت: سال‌هاست بیمه مسئله مهم اقشار مختلف است. مطابق با اصل ۲۹ قانون اساسی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان به عنوان اصل عدالت اجتماعی و بیمه‌ای برای همه بعد از سال‌ها اتفاق افتاد.

وی افزود: البرز به واسطه نزدیکی به پایتخت و ظرفیت‌های خوب به عنوان پایلوت قرار گرفت تا خدمات به همه بخش‌های کشور تسری یابد. موضوع مهم این است که تفکیک بیمه و تامین اجتماعی باید برای جامعه مشخص شود تا نوع خدمت رسانی و سبد بیمه‌ای و مبالغ پرداختی  مشخص شود.

وی بیمه داشتن برای اقشار مختلف را ضروری دانست و تأکید کرد: این خدمت به زحمتکشان باید از طریق انجمن‌ها و مجموعه‌ها و متولیان امر پیگیری شود. قطعا طی فرایند روشن افراد مورد تایید می توانند از این خدمت استفاده کنند.

وی موضوع دیگر را در مورد تعاونی‌های مسکن عنوان کرد و گفت: این مهم، یکی از دغدغه‌های استاندار و ما است که مد نظر قرار دارد. به تمامی مجموعه‌ها اعلام کرده‌ایم تا تعاونی‌های مسکن خود را تأسیس کنند و بستر برای آن‌ها هم فراهم است.

وی توجه به رفاه و حوزه های اجتماعی را از وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد و تصریح کرد: بیمه و مسکن یکی از پایه‌های مهم حوزه اجتماعی است و در این وزارتخانه با کمک سایر سازمان‌ها به فکر این موضوعات هستیم.

وی با بیان اینکه انجمن های تخصصی مرتبط با حوزه کار و تولید در حال شکل دهی است‌، افزود: مشاغل خانگی یکی از حوزه‌های مهم است که باید جدی گرفته شود و فرصت تولید شغل از بستر خانواده باید جدی گرفته شود.حتی آمادگی آموزش مهارت با همکاری فنی و حرفه‌ای وجود دارد.

دارایی ادامه داد: اکنون صدور مجوز مشاغل خانگی به صورت سه روزه انجام می‌شود اما بسیاری از افراد خبر ندارند. رسانه‌ها در خط مقدم باید به کمک ما بیایند تا به این مسائل پرداخته شود.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.