مهد چاپ اولین کتاب “جاذبه های گردشگری” ویژه نابینایان و کم بینایان در کشور شد

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز از چاپ اولین کتاب "جاذبه های گردشگری" ویژه نابینایان و کم بینایان در کشور در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز مرتضی نیکرو درحاشیه برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته اظهار داشت: فرزانه سیداسحقی مولف وگردآورنده با تالیف کتاب آشنایی با جاذبه های گردشگری البرز به خط بریل، برای اولین بار در کشور توانسته است نابینایان و کم بینایان را با مکان های تاریخی، تفریحی، طبیعی و مذهبی آشنا کند.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز افزود: راهنمای گردشگری البرز برای نخستین بار در کشور با خط بریل برای نابینایان چاپ شده و یک فونت درشت هم برای کم بینایان در کتاب تعریف شده است، این کتاب طبقه بندی موضوعی دارد و جغرافیای منطقه، پیشینه تاریخی، جمعیت و تقسیمات کشوری را به نابینایان و کم بینایان معرفی می کند.

نیکرو با بیان اینکه این استان در شاخه‌های گوناگون حوزه گردشگری و حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ظرفیت جهانی شدن دارد، بیان کرد: استان البرز در شاخه‌های گوناگون حوزه گردشگری از قبیل اکوتوریسم، طبیعت‌گردی و سلامت و نیز معرفی آثار شاخص و فاخر در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی می‌تواند حضوری پرقدرت داشته باشد.

وی به پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه در فضای ۳۰۰ متری در سالن ۳۸A تدارک و ۱۰۰ متر برای صنعتگران صنایع دستی و همچنین غرفه‌ای برای گردشگری غذا و برندها و رستوران‌های معروف تدارک دیده شده است.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.