کاخ مروارید در ایام‌ نوروز با ظرفیتهای بیشتری در اختیار مردم قرار می گیرد

عضو پارلمان شهری کرج گفت:کاخ مروارید در ایام‌ نوروز با ظرفیتهای بیشتری در اختیار مردم قرار می گیرد

عمار ایزدیار در حاشیه بازدید از غرفه اداره کل میراث فرهنگی استان البرز  در گفت و گو با خبرنگار همگام با البرز اظهار داشت: متاسفانه آنچنان که باید مدیریت شهری همکاری لازم را با نمایشگاه نداشته است.

وی باغ اشاره به اینکه ما دیر از برگزاری نمایشگاه مطلع شدیم و اگر فرصتی بود حتما در کنار میراث فرهنگی حضور پیدا می کردیم، افزود: این‌نمایشگاه‌ها باید منتج به حضور شهروندان و هم‌میهنانمان در ایران‌کوچک برای عید شود که در این‌خصوص امسال یک بسته گردشگری شهری مناسب را برنامه ریزی کرده ایم .

عضو پارلمان شهری کرج با اشاره به اینکه همان طور که ما در شهرهای دیگر به بازدید از اماکن گردشگری می پردازیم امیدوارم‌مسافران و مهمانان ما از دیگر شهرها بیایند به شهر کرج و جاده های گردشگری شهرمان را وقت بگذارند و از این اماکن بازدید کنند، گفت: برنامه ریزی های با حضور میراث فرهنگی و مدیر کل آن داشته ایم تا در کارگروه عالی هویت فرهنگی‌ مشکلات کاروانسرا شاه عباسی رفع گردد تا  بتوانیم در عید نوروز از آن پتانسیل آن استفاده کنیم.

وی همچنين اظهار کرد: کاخ سليمانيه و ظرفیت پردیس کشاورزی در هسته مرکزی شهرمان از دیگر پتانسیل هایی است که برای عید دربش به روی شهروندان باز خواهد شد.
این مسوول ادامه داد: کاخ مروارید برای ایام‌نوروز با ظرفیت های بیشتری که بدان‌افزوده شده شهروندان‌می توانند از آن بازدید داشته باشند.
توجه به بافت تاریخی شهر کرج از دیگر محورهای این گفت و گو بود، عمار ایزدیار در این زمینه بیان کرد: بافت تاریخی شهر کرج در غالب ده کرج که منطقه مصباح فعلی است واقع شده است و حمام‌مصباح را نیز در این منطقه داریم که جزو اولویت مان برای سال آیند است تا بتوانیم پیاده راه حدفاصل حمام تا مسجد اعظم و کاخ سليمانيه را برای شهروندان مناسب سازی نماییم

وی با اشاره به اینکه همچنین در تلاش هستیم همراه با اداره کل میراث فرهنگي استان سایر اماکنی که در شهر وجود دارد را نیز برای ایام‌نوروز آماده نماییم، عنوان کرد:
ظرفیت بسیار بزرگی در شهر کرج وجود دارد و فاصله بسیار نزدیک آن به تهران به عنوان‌ هسته مرکزی و اصلی جمعیتی کشور و با ترددهای انبوهی که در گذرگاه‌های شهر وجود دارد ، همچنین بخشی از جمعیت کشور با طی مسیر کمتر از یک ساعت خودشان را می توانند به کرج برسانند و استان می تواند از این پتانسیل های گردشگری شهر کرج بهره‌مند و از این ظرفیت هایی که مغفول مانده استفاده کند.

ایزدیار برنامه مناسب سازی بستر رودخانه کرج را به عنوان یک موهبت الهی و جذابیت گردشگری بسیاری عالی برشمرده و اعلام کرد: عملیات بهسازی رودخانه کرج را آغاز کرده ایم و محدوده سه راه عظیمیه، بلوار جانبازان نیز دارد آماده می شود.
وی ادامه داد:  همچنین اگر ما  بتوانیم ۱۰ پارک مصنوعی را  در سطح شهر احداث نماییم نمی تواند جذابیت های رودخانه کرج را داشته باشد و جذب گردشگر در آن‌نقطه بسیار بیشتر از پارک های مصنوعی است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از شورای پنجم از احداث پارک ایران کوچک که به عنوان یکی از جذابیت های فوق‌العاده شهر کرج محسوب می شود تصریح کرد: فاز ۲ این پارک که مربوط می شود به معرفی جذابیت های استان البرز و شهر کرج را در سال ۱۴۰۱ خواهیم داشت که با اتمام عملیات ساخت فاز ۲ آن‌ مجموعه به صورت کامل می تواند مورد استفاده و بازدید شهروندان قرار گیرد.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.