همه دستگاه‌ها باید از فرصت‌های ملی برای ابراز وجود شهر یا استان بهره ببرند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج تاکید کرد: هر گاه دستگاهی از یک فرصت ملی برای ابراز وجود برخوردار می‌شود ضروری است همه دستگاه‌ها از این ظرفیت استفاده کرده و همکاری‌های لازم را انجام دهند.

به  گزارش پایگاه خبری همگام با البرز حجت‌الاسلام علیرضا سعیدی که در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه گردشگری کشور شرکت کرده بود، از تلاش‌های مدیر کل میراث فرهنگی استان البرز که به رغم محدودیت امکانات و کمبود منابع حضور شایسته‌ای در این نمایشگاه داشت، قدردانی کرد.

سعیدی، عرضه امکانات حوزه گردشگری استان در نمایشگاه که بخشی از آن موهبت خداوند و شامل منابع طبیعی است را مورد اشاره قرار داد و افزود: در کنار این امر ارائه کارهای مطالعاتی و پژوهشی انجام گرفته روی پروژه‌های مختلف که پیش از این کمتر انجام گرفته، از ویژگی‌های غرفه استان البرز این نمایشگاه بود.

وی با بیان اینکه انتظار داشتیم غیر از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، سایر ادارات و دستگاه‌ها نیز با این مجموعه همکاری می‌کردند، تصریح کرد: بویژه همکاری شهرداری‌ها به عنوان دستگاهی که مسئولیت تامین زیرساخت‌های گردشگری را به عهده دارند می‌توانست در این فرصت، مفید و موثر باشد.

عضو شورای شهر کرج، مهمترین اقدام و همکاری مشترک شهرداری با میراث فرهنگی را تهیه اطلس فرهنگی و گردشگری عنوان و تاکید کرد:. تا زمانیکه این اطلس تکمیل نشود در معرفی مستند و دقیق اماکن شهر کرج و استان البرز دچار مشکلات جدی هستیم.

وی بیان کرد: در کرج و البرز منابع طبیعی خدادادی وجود دارد که در کمتر شهری هست و شهرداری می تواند پتانسیلی ایجاد کند تا چرخه گردشگری به عنوان یکی از پایه‌های جدی اقتصادی، با قدرت بیشتری فعال شود.

سعیدی، یکی از این پتانسیل‌ها را برپایی تورهای گردشگری ذکر کرد و ادامه داد: برای این منظور باید تفاهمی بین ما و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری اتفاق بیفتد.
وی تاکید کرد: به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی شورا قول می‌دهیم همه اقدامات لازم برای برپایی این تورها در ایام تعطیلات نوروزی را به انجام برسانیم.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.