مرغ منجمد در البرز توزیع می شود

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان البرز با تاکید بر اینکه به دنبال اصلاح شبکه توزیع مرغ هستیم، اضافه کرد: بر این اساس در کرج اقدام به عرضه مرغ از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غرفه‌های میادین میوه و تره بار شهرداری کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز محسن بوستانی فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان مرغ مصرفی روزانه در البرز اظهار کرد: بر اساس سرانه جمعیتی استان و با محاسبه میزان مصرفی خانوار، البرزنشینان روزانه ۲۶۰ تن مرغ نیاز مصرف می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از این مجموع حدود ۱۹۰ تن مصرف خانوار است، گفت: طی هفته گذشته روزانه حدود ۹۸ تن ورودی مرغ استان بوده که این به آن معناست که عرضه و تقاضا با هم همخوانی ندارد و میزان مرغ تامینی حدود ۵۰ درصد از نیاز واقعی استان را تامین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برای تامین بخشی از این کمبود مغازه داران از مبادی دیگری مرغ را تامین می‌کنند، توضیح داد: برخی از مغازه داران با مراجعه به میدان بهمن تهران بخشی از مرغ مورد نیاز مردم را تامین می‌کنند که این امر باعث دو نرخی شدن قیمت مرغ شده و شاهد آن هستیم که برخی واحدها مرغ را با نرخ آزاد و بیش از مصوبه رسمی به فروش می‌رسانند.

بوستانی فر با تاکید بر اینکه به دنبال اصلاح شبکه توزیع مرغ هستیم، اضافه کرد: بر این اساس در کرج اقدام به عرضه مرغ از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غرفه‌های میادین میوه و تره بار شهرداری کرده‌ایم.

وی توضیح داد: در برخی مناطق مثل کمالشهر، ولدآباد، جاده چالوس و گرمدره هم که غرفه عرضه کم داشتیم، عرضه مستقیم در دستور کار قرار است.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان البرز گفت: برای حل بخشی از مشکل کمبود مرغ در استان اقدام به توزیع مرغ منجمد با محوریت محلات کم برخوردار کرده‌ایم.

بوستانی فر افزود: مرغ‌های منجمد از طریق شبکه سوپرمارکت داران در میان جامعه هدف توزیع می‌شود.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.