اتاق بازرگانی البرز خانه همه فعالان تولیدی و صنعتی است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز با بیان اینکه البرز ظرفیت های بسیاری در حوزه صنعت دارد، گفت: اتاق بازرگانی البرز خانه همه فعالان تولیدی و صنعتی است.

به گزارش  پایگاه خبری همگام با البرز از کرج پرهام رضایی در نشست با مدیران شهرکهای صنعتی استان که در محل اتاق برگزار شد، اظهار داشت: راه اندازی میز خدمت توسط اتاق بازرگانی در سطح شهرک‌های صنعتی استان از اهدافی است که مدنظر قرار داده ایم، البته در مورد ضرورت انجام آن نیاز به مشورت مدیران شهرک‌های صنعتی استان است.

وی با بیان اینکه در صورت ارائه درخواست از سوی مدیران شهرکهای‌های صنعتی استان این میز خدمت در شهرکهای مورد نظر راه اندازی می‌شود ، افزود: انتظار ما این است که یک نفر به عنوان نماینده از صنعتگران یک شهرک صنعتی و رابط میان آنجا و اتاق بازرگانی تعیین شود، مشاورانی هم در زمینه‌های مختلف مالیاتی، حقوقی و بیمه از سوی اتاق در پشت این میز خدمت حضور خواهند یافت.

رضایی با این توضیح که در تعریف اهداف راه اندازی میز خدمت، بررسی مشکلات در زمینه صدور کارت بازرگانی هم با حضور کارشناسان اتاق در دستور کار است ، تشریح کرد: هدف متعالی از این اقدامات، تسهیل گری در مسیر دریافت خدمات و مشاوره در حوزه بانکی و تامین اجتماعی برای صنعتگران است.

وی در بحث تصمیماتی که برای گسترش دامنه فعالیت کمیسیون‌های تخصصی اتاق البرز مدنظر است، گفت: انتخابات میان دوره کمیسیون‌های هفتگانه اتاق بازرگانی البرز نزدیک است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز عنوان کرد : اتاق بازرگانی البرز ظرفیت کمیسیون‌ها را از نظر تعداد اعضا ارتقاء داده و بر این اساس تعداد نفرات عضو کمیسیون از 15به 25 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه مباحث و مشکلات طرح شده در کمیسیون‌های تخصصی اتاق در واقع خوراک سرفصل‌های نشست‌ها با مسئولان دولتی است، گفت: هرچه جلسات کمیسیون‌ها پربارتر باشد و مشکلات موشکافانه تر و سریعتر بررسی شود، بعد مطالبه گری ما از دولت و مسئولان مربوطه هم کارشناسانه تر خواهد بود.

رضایی خطاب به مدیران شهرک‌های صنعتی استان که پل‌های ارتباطی بیشتری با صاحیان صنایع استان دارند، گفت: برای ایفای نقش پر رنگ تر کمیسیون‌های اتاق در بدنه کارشناسی مسائل درخواست می‌شود که نمایندگان بیشتری از شهرک‌های صنعتی که عضو اتاق هستند و یا کارت بازرگانی دارند در جلسات کمیسیون‌ها حضور یابند.

وی تاکید کرد: مدیران واحدهای صنعتی فعال در شهرک‍های صنعتی که هنوز جزو بدنه اتاق نیستند را به دریافت کارت عضویت اتاق و یا کارت بازرگانی دعوت می کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز با اشاره به اینکه نزدیکی به پایتخت و وجود بیش از 160 برند ملی از جمله ظرفیت‌های این استان است، افزود: بسیاری از صاحبان صنایع استان کوتاه بودن مسیر دسترسی به پایتخت را فرصتی برای ارتباط نزدیکتر و مستقیم تر با مسئولان ملی می دانند، در حالی که از نظر کارشناسانه حل خیلی از مسائل باید بر اساس سلسله مراتب از درون استان پیگیری شود.

وی با اشاره به افزایش دست اندازهای سد راه تولید و صنعت در یکسال اخیر ادامه داد: اتاق البرز خانه همه فعالان تولیدی و صنعتی است، وقتی ساختار این خانه تقویت شود، صدای ما رساتر به گوش مسئولان می رسد و گره گشایی از مشکلات هم در ابعاد بزرگتر و چند بعدتری خواهد بود.

رضایی معتقد است که با توجه به اینکه دولت جدید در حال شکل گیری است و طبق وعده های داده شده آرمان‌های مهمی در بخش های مختلف از جمله حوزه اقتصاد و حمایت از صنعت و تولید دارد، بخش خصوصی هم برای بالا بردن قدرت چانه زنی و مطالبه گری خود از دولت سیزدهم باید به همبستگی بیشتری برسد.

وی با بیان اینکه اتاق های بازرگانی قدرت اجرایی ندارد که به عنوان نمونه بتواند برای حل مسائلی مانند قطعی برق در واحدهای صنعتی به تولید انرژی بپردازد، گفت: اما می توانیم برای تامین آن از مسئولان دولتی دادخواهی کنیم و برای انجام سریعتر آن نظرات کارشناسانه ارائه دهیم، در یکسال اخیر این بدنه را قویتر کرده ایم.

رئیس اتاق بازرگانی البرز پیشنهاد داد که در کنار فعالیت‌های کنونی اتاق البرز، با هم اندیشی مدیران شهرک‌های صنعتی دبیرخانه جداگانه ای با تعیین دستور جلسات تخصصی و کارشناسی برای برگزاری یکسری نشست های تخصصی دیگر پایه ریزی شود، در کنار آن برای دعوت از مسئولان ملی و استانی هم برنامه ریزی شود.

وی در ادامه عنوان کرد: تا پایان سال جاری بیش از 600 تا 700 کارت بازرگانی فعالان اقتصادی که خارج از البرز صادر شده به اتاق بازرگانی البرز ارجاع داده میشود و با این احتساب تا ابتدای سال 1401 بیش از 90 درصد این کارت‌ها به استان باز می گردد.

رضایی تاکید کرد: فعالان اقتصادی استان برای اینکه بتوانند به عنوان عضو رسمی در جلسات کمیسیون‌های اتاق بازرگانی البرز حضور یابند، باید کارت بازرگانی و یا کارت عضویت اتاق را دریافت کنند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.