شهرک صنعتی اشتغال بهبودیافتگان اعتیاد در البرز ایجاد می‌شود

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز گفت: متاسفانه امروز شاهد هستیم که گل و شیشه در مدارس، عطاری‌ها، آرایشگاه‌های زنانه رخنه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری هنمگام با البرز از کرج سردار سید جعفر حسینی در نشست مطبوعاتی که با اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: طرح ایجاد شهر پاک برای نخستین بار در کشور از طرف استان البرز ارائه شده و در مرحله مطالعه قرار دارد.

وی ادامه داد: در صورت تصویب این طرح، این مجموعه در مساحت ۱۰۵ هزار متر مربع در کنار آرامستان بهشت علی ( ع) احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه احداث این شهر حدود ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، توضیح داد: در فاز اول این شهر شاهد ایجاد کمپ ماده ۱۶ با حداکثر ظرفیت ۳۵۰۰ نفر خواهیم بود.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز اضافه کرد: در فاز دوم  شاهد راه اندازی کمپ ماده ۱۵ و در فاز سوم هم شهرکی صنعتی برای ایجاد اشتغال برای معتادین ایجاد می‌شود.

سردار حسینی گفت: با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد معتادین متجاهر به نوعی از سمت خانواده طرد می‌شوند و از سوی آنها پذیرشی ندارند، با مشکل مسکن مواجه هستند به همین دلیل برنامه ریزی شده در فاز چهارم شهر پاک البرز مجتمعی مسکونی برای این افراد ساخته شود.

وی اضافه کرد: به گونه‌ای برنامه ریزی شده که این مجموعه از فضای شهری دور باشد تا بتوان برنامه‌های فرهنگی واجتماعی مورد نظر برای جامعه هدف را به  راحتی اجرایی کرد.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر البرز دارای دو کمپ ماده ۱۶ است که کمپ بانوان ۱۵۰ نفرو کمپ آقایان نیز حدود ۵۰۰ نفر ظرفیت دارد.

وی در پاسخ به اینکه برنامه ایحاد کمپ ماده ۱۶ در ماهدشت به کجا رسیده گفت: ایجاد این کمپ با توجه به معضلاتی که در آینده به وجود می‌آورد، منتفی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه درحق کسانی که درگیر بیماری اعتیاد شده‌اند کوتاهی شده، افزود: واقعیت این است برگشت کسی که به اعتیاد دچار می‌شود بسیار سخت است و اگر هم برگشتی وجود داشته باشدآن فرد دیگر انسان سابق نخواهد شد.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز توضیح داد: خانواده، آموزش و پرورش و سازمان‌های دولتی نقش به سزایی در پیشگیری و آگاه سازی افراد جامعه از آسیب‌های اعتیاد دارند و اگر هر کدام نقش خود را به درستی ایفا کنند شاهد کاهش آمار اعتیاد خواهیم بود.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز شاهد هستیم که گل و شیشه در مدارس، عطاری‌ها، آرایشگاه‌های زنانه رخنه کرده است.

سردار حسینی ادامه داد: اعتیاد بلایی است که باعث هدر رفت مهمترین سرمایه اجتماعی جامعه یعنی نیروی انسانی‌می‌شود به همین دلیل انتظار می‌رود تمام متولیان مقابله با این معضل وظیفه خود را به درستی انجام دهند تا شاهد کاهش آمار اعتیاد در جامعه باشیم.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.