رشد 76 درصدی معرفی تسهیلات صنایع دستی در سال 1402

 مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از معرفی 378 طرح مشاغل خانگی به مبلغ 443 میلیارد ریال به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی از ابتدای تیرماه تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز رحیم خاکی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد 361 طرح به صورت مستقل به مبلغ 361 میلیارد ریال و 17 طرح به صورت پشتیبان به مبلغ 82 میلیارد ریال معرفی شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز هدف از پرداخت تسهیلات به هنرمندان را علاوه بر کمک به توسعه و تولید صنایع‌دستی، حمایت از مشاغل خانگی و توسعه اشتغال صنایع‌دستی عنوان کرد.

خاکی افزود: این طرح‌ها در رشته های زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک،تولیدات چرمی دست دوز، صنایع چوبی، ساخت سازهای سنتی، گلیم و… ارائه شده‌اند.

وی با بیان اینکه در استانی به سر می‌برم که ۸۳ رشته صنایع‌دستی از ۲۹۵ رشته آن فعال است و سال‌های گذشته بیش از ۱۳ هزار نفر در البرز آموزش دیده‌اند، گفت: مجموعا ۹۳۰۰ پروانه تولید انفرادی، کارگاهی و کارت شناسایی در البرز صادر شده است. خاکی افزود: صنایع‌دستی البرز در حوزه‌های مختلف قابلیت اشتغال و صادرات دارد.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.