کمپ ترک اعتیاد یا سالن نمایش

در هفته ای‌که گذشت همزمان با آخرین روزهای هفته دولت با حضور دکتر مومنی دبیر کل مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری و دکتر عبداللهی استاندار البرز ۷ سوله اشتغال ویژه معتادین بهبود یافته افتتاح گردید، چه کار نیکو و پسندیده ای. این سوله های اشتغال در شهر چهارباغ به همراه ۵ مرکز نگهداری معتادین متجاهر(کمپ ماده ۱۶) در سطح استان البرز با پیگیریهای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و سرمایه گذاری خیرین، تاکید می کنم سرمایه گذاری خیرین در سال ۱۴۰۲ افتتاح گردید.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز اهمیت این موضوع بدین خاطر است که معتادین متجاهر، بیمارانی هستند که خانه و کاشانه ای ندارند و در اصطلاح کارتن خواب هستند و دولت ها وظیفه دارند تا شرایط نگهداری، درمان و توانمندسازی آنها را برای بازگشت به جامعه فراهم نمایند.
با این مقدمه ضروری دانستم که نکاتی را به عرض جناب آقای استاندار برسانم.
جناب آقای دکتر عبداللهی، استاندار محترم البرز، فکر می کنم اکنون که هفته دولت به پایان رسیده است شما کمی مجال اندیشیدن به این موضوع را داشته باشید.
سال‌ها پیش که هیچ کدام از شما عزیزان در این استان نبودید و توفیق خدمت نداشتید، یکی از نیاز های اساسی استان کمپ ماده ۱۶ بود، که شکر خدا اکنون به همت انسان‌های شریف خیر، افزون بر این مراکز بستر مناسب اشتغال نیزبرای بهبودیافتگان فراهم گردیده است، (البته فعلا با این موضوع که آیا این مراکز کفاف معتادین متجاهر استان را می دهد یا خیر کاری ندارم)که درود خدا بر ایشان باد،که اگر همت ایشان نبود، اصلا معلوم‌ نبود تکلیف این گرفتارشدگان در دام اعتیاد چه می شد.
در همان سالها دغدغه تمام فعالین و کارشناسان حوزه آسیب های اجتماعی پیشگیری بود،اغلب این بیمارانی که اکنون در این مراکز تحت درمان هستند،۱۰-۱۵ سال پیش دانش آموز و ودانشجو بودند،
نگرانی امروز جامعه ما نوجوانان و جوانانی هستند که بیش از گذشته در معرض آسیب قرار دارند، برای حفاظت از این نسل پر حرارت و جستجو گر هیچ علاجی جز آموزش با زبانِ فرهنگ و هنر موثر نخواهد بود. در تمام دنیا هنر یکی از موثر ترین شیوه ها برای صیانت از نوجوانان و جوانان است، ارضاء شهوت دیده شدن در میان این نسل را جز با ابزار هنر چاره ایی نیست، نوجوانی که بر روی صحنه تشویق می گردد، برای خلق یک تابلو هنری مورد توجه قرار می گیرد، صدای نواختن سازش مخاطب را به خود جلب می کند و… دیگر نیازی ندارد برای دیده و مقبول واقع شدن دست به هر کاری بزند.
جناب آقای استاندار، در استان ۳ میلیون نفری که حتی یک سالن استاندارد نمایش ندارد، شما بارها و بارها مجبور خواهید شد دست به دامان خیرین شوید تا برایتان کمپ های ترک اعتیاد دیگر بسازند تا شما دوباره در یک هفته دولت دیگر زحمت بکشید و آنها را افتتاح کنید. در استانی که دستگاه های فرهنگی شما همه کار می کنند جز کار فرهنگی، شما همیشه باید دغدغه ساخت کمپ جدید داشته باشید. برای اثبات این مدعا نیاز به دلایل و آمار خاصی نیست، کافی است شما یک روز سری به بوستان‌های شهر بزنید تا انبوه نوجوانان و جوانان بی انگیزه و بی هدف و نامید را مشاهده کنید، که احتمالا اغلب آنها مهمان کمپ های شما خواهند بود. آنها برای جلب توجه و دیدن شدن دست به هر کاری می زنند که بی شک یکی از آن کار ها تجربه مصرف مواد مخدر است و این آغاز ماجراست، و شما و ما و همه مدیران فرهنگیتان بر آن مسئولیم.
آقای استاندار از شما استدعا می کنم‌، نه به عنوان یک خبرنگار و یک فعال اجتماعی، بلکه در جایگاه یک معلم و یک پدر، پس از فراغت از هفته دولت، از سازمان های متوالی فرهنگتان بخواهید که برایتان بگویند تا به حال چه میزان کار جدی فرهنگی در حوزه پیشگیری از اعتیاد انجام داده اند.چقدر برای توسعه زیر ساخت های فرهنگی و هنری این استان تلاش کرده اند.از آنها بپرسید چه تعداد فعالیت هنری را با کج سلیقگی به حالت تعلیق درآورده اند؟
آقای استاندار اگر شما بخواهید شبی در این استان به همراه خانواده به یک رخداد فرهنگی و هنری بروید آیا گزینه ایی برای انتخاب دارید؟
لطفا اگر آگاه شدین ما را هم بی خبر نگذارید.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/بابک رحیمی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.