فعالیت شبانه‌روزی مرکز فوریت های سایبری در ایام نوروز

رییس پلیس فتا البرز از فعالیت مرکز فوریت های سایبری به صورت شبانه روزی همزمان با ایام نوروز در مقر پلیس فتا این استان خبر داد.

سرهنگ رسول جلیلیان در گفت و گو با خبرنگار همگام با البرز  اظهار داشت: مرکز فوریت های سایبری کارکردی شبیه به مرکز ۱۱۰ دارد با این تفاوت که به جرایم موضوعات فضای مجازی می‌پردازد.

وی افزود: چنانچه کاربران با مشکلاتی درخصوص فضای مجازی روبرو شوند، کارشناسان پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی هستند.

جلیلیان درخصوص خریدهای اینترنتی درآستانه نوروز هشدار داد و گفت: کاربران در خریدهای اینترنتی به نکات امنیتی در این فضا توجه بیشتری کرده تا گرفتار کلاهبرداران مجازی نشوند.

وی خاطرنشان کرد : افراد سودجو با استفاده از ترفند های جذاب تبلیغاتی تلاش می‌کنند تا خریداران و کاربران اینترنتی را که از آگاهی لازم در این زمینه برخوردار نیستند به سمت لینک های جعلی خود هدایت و دست به اعمال مجرمانه می زنند.

رییس پلیس فتا البرز گفت: متقاضیان خرید کالا از سایت هایی که دارای نماد الکترونیکی هستند اقدام به خرید کنند و هنگام پرداخت وجه از درگاه اصلی اقدام به تراکنش نمایند ضمن آنکه از پرداخت بیعانه در هر شرایطی پرهیز شود.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.