البرز رتبه نخست کشف کالای قاچاق کشور را دارد

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز گفت: این استان در سال گذشته رتبه نخست کشفیات قاچاق کالا را بر اساس ارزش ریالی کالاهای کشف شده کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز یاسر نژاد فلاح در نشست خبری که با اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: این رتبه را مرهون هماهنگی و تعامل بین دستگاه های اجرایی خواند و افزود: این در حالی است که استان البرز استانی گذری و نه مرزی است.

وی با اشاره به فعالیت پنج کارگروه اطلاعات و عملیات، فرهنگی، فرآورده های نفتی، بهداشت و درمان و حمایت از تولید در زیر مجموعه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز البرز افزود: در سال گذشته کارگروه حمایت از تولید این کمیسیون رتبه نخست را کسب کرد.

وی عنوان کرد: ۶۲۱ درصد در خصوص کشفیات پرونده های قاچاق بالای ۵۰۰ میلیون رشد داشتیم.

نژاد فلاح گفت: البرز گذرگاه ۱۴ استان و پایتخت، شاهراه ارتباطی اروپا با پایتخت و دارای گسست اجتماعی است که آن را به باراندازی برای کالای قاچاق تبدیل کرده است.

وی افزود: تشکل های غیر دولتی ، گزارش های مردمی و پایگاه های بسیج ظرفیت خوبی برای همراهی در مبارزه با قاچاق کالا ها هستند.

نژاد فلاح با اشاره به اهمیت موضوعات اقتصادی در شرایط فعلی گفت: با انعقاد ۱۰ تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی و فعال کردن کمیسیون های مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستان های البرز درصدد هستیم تا در این زمینه برای حمایت های اقتصادی کشور گام های اساسی برداریم.

وی با اعلام افزایش ۷۰ درصدی کشفیات قاچاق در البرز افزود: طرح های شناسه دار کردن لوازم خانگی به اجرا در آمده و درصدد اجرایی کردن طرح شناسایی کالاهای لوازم یدکی شامل ۵۵ قلم هستیم.

نژاد فلاح گفت: اجرای طرح ردیابی محصولات دخانی را در سال گذشته داشتیم که ۷۳ درصد جلوگیری از قاچاق سیگار را داشتیم.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.