البرز در حوزه جذب گردشگر مشکل دارد زیرساخت داریم

سرپرست معاونت گردشگری البرز گفت: البرز جزو پنج استان برخوردار کشور در حوزه جذب گردشگر است ولی کمبود زیرساخت‌های گردشگری باعث شده کمتر مورد توجه مسافران و گردشگران حرفه‌ای قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز شهرام علی محمدی با اشاره به اینکه البرز می‌تواند به یکی از ایستگاه‌های مهم گردشگری کشور تبدیل شود، اظهار داشت: به جرات می توان گفت که البرز تنها استان چهار فصل کشور است به طوری که به فاصله دو ساعت از کرج می‌توان به برف (پیست دیزین)  رسید و با رانندگی دو ساعته در جهت دیگر مرکز استان، به کویر اشتهارد رسید و زیر آفتاب قدم زد.

وی افزود: علی رغم این پتانسیل‌های ویژه، متاسفانه زیرساخت‌های گردشگری استان آنطور که باید و شاید تقویت نشده و همین باعث شده مسافران این استان را کمتر به عنوان مقصد گردشگری ببیند.

وی توضیح داد: چرا استانی که به عنوان  سومین استان صنعتی کشور و شاهراه ترددی ۱۴ استان کشور مطرح است، باید کمتر از ۲ هزار تخت برای میزبانی از گردشگران داشته باشد؟

این مسئول اضافه کرد: به هر یک از روستاهای البرز که سفر کنید در نگاه اول متوجه جاذبه‌های منحصر به فرد آن خواهید شد و این صرفا مختص روستاهای هدف گردشگری نیست.

علی محمدی با تاکید بر اینکه تا کنون مجوز فعالیت ۵۰ خانه مسافر در البرز صادر شده، گفت: حدود ۱۲۰۰ باغ  ویلا به ویژه در سهیلیه، کردان و کوهسار که ظرفیت تبدیل  به خانه مسافر را دارند شناسایی شده و در صدد آن هستیم که با صدور مجوز، فعالیت آنها را در قالب مورد تایید وزارت میراث فرهنگی در بیاوریم.

وی ادامه داد: بسیاری از این باغ ویلاها همین حالا هم بدون چهارچوب اجاره داده می شوند ولی چون مجوزی ندارند مسافران آنها در ضریب اشغال مراکز اقامتی استان لحاظ نمی‌شوند.

سرپرست معاونت گردشگری البرز اضافه کرد: البرز جزو پنج استان برخوردار کشور در حوزه جذب گردشگر است ولی کمبود زیرساخت‌های گردشگری باعث شده کمتر مورد توجه مسافران و گردشگران حرفه‌ای قرار بگیرد.

وی افزود: امروز کوهسار، کردان، سهیلیه، محور کرج – چالوس، کندوان  و … البرز به ایستگاه تعطیلات پایتخت نشینان تبدیل شده ولی این ظرفیت وجود دارد که همه شهرستان‌های استان پذیرای گردشگرانی از تمام استان‌های کشور باشند.

علی محمدی عنوان کرد: رویکرد وزارت میراث فرهنگی در تمام استان‌ها به ویژه البرز کم کردن تصدی بخش دولتی در خصوص راه اندازی تاسیسات گردشگری و توسعه زیرساخت‌های گردشگری با محوریت مراکز بوم گردی است.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.