تفاهم نامه ای مشترک بین شهرداری گرمدره و ستاد عتبات عالیات استان منعقد می شود.

صبح امروز جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات شهر گرمدره با حضور حجت الاسلام والمسلمین حجازی نیا امام جمعه شهر گرمدره ، دکتر دادخواه شهردار گرمدره، اسلام خواه ریاست ستاد بازسازی عتبات استان البرز ،سعیدیان رییس شورای اسلامی شهر گرمدره، جانشین حوزه بسیج و کلانتری گرمدره و اعضا ستاد عتبات عالیات شهر گرمدره در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.

به گزارش همگام با البرز عباس دادخواه با اشاره به فعالیت های مسوول ستاد عتبات شهر گرمدره و همچنین انتصاب اسلام خواه رییس ستاد بازسازی عتبات استان پیگیری موضوعات ستاد عتبات را از جمله وظایف مسوولان امر برشمرد. دکتر دادخواه در ادامه اظهار داشت: شهرداری گرمدره آماده همکاری و حمایت از ستاد عتبات گرمدره در غالب ایجاد يک تفاهم نامه مشترک خواهد بود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در این جلسه با اشاره به اهمیت و جایگاه شهدا بیان کرد:شهدا برای همه ما از ارزش بالایی برخوردارند و باید توجه ویژه ای به گلزار شهدا به عنوان پایگاههای معنوی در بین مردم و مسوولان داسته باشیم.

این مسوول ادامه داد: در این خصوص در حال حاضر شهرداری گرمدره پروژه ای فرهنگی را با مشارکت بخش خصوصی در گلزار شهدا در دست احداث دارد که در یکی از طبقات آن موزه شهدا پیش‌بینی شده است که در جوار این موزه می توان ‌فضایی را به عنوان دفتر عتبات برای فعالیت در شهر گرمدره در نظر گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حجازی نیا امام جمعه شهر گرمدره نیز در این جلسه ضمن‌ تشکر از فعالیتهای ستادعتبات عالیات شهر گرمدره و خدمات شهردار گرمدره در زمینه فعالیتهای فرهنگی در این باره اظهار کرد: باید فضای مناسب و معنوی برای ایجاد فعالیت ستاد عتبات در شهر مدنظر قرار گیرد.
وی ادامه داد: یکی از دغدغه های همه مردم شهر ایجاد فضایی معنوی در این زمینه است که امیدوارم هر چه زودتر مهیا شود.

سعیدیان رییس شورای اسلامی شهر گرمدره نیز در این جلسه گفت: ستاد عتبات دارای جايگاه ویژه و معنوی نزد مردم‌ است و افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند همواره با دل انگیزه و دل و جان در این حوزه فعالیت کرده‌ اند و سرمایه عتبات افرادی نیروهای خدومی است که در آن با انگیزه در زمینه ترویج شعاعر حسینی به فعالیت می پردازند.

سعیدیان تصریح کرد: مجموعه شهرداری و شورا آماده همکاری با عتبات می باشد.

اسلام‌خواه رییس ستاد عتبات عالیات استان نیز در این جلسه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه روزه داران و تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار کرد: خوشبختانه در سال ۱۳۹۹ ستاد عتبات شهر گرمدره در سطح استان حائز رتبه اول گردید که این ‌مهم مرهون‌ زحمات همه عزیزان، مسوولان و کسانی است که خادمان عتبات بوده اند.

وی تصریح کرد: مخور مقاومت دو بال داشت که بال اهل دفاع از حریم اهل بیت ع و بالی در بازسازی عتبات مقدسه بود که محور هر دو حاج قاسم سلیمانی بود و که برای هر دو این موضوعات زحمات بسیاری کشید و در آخر نیز در این راه به شهادت رسید.

وی افزود: این شهید مهد اتحاد بین ‌شیعه و سنی بود و زحمات بسیاری را در این خصوص به انجام رسانید و یکی از تبلورهای مهم این امر برگزاری مراسم‌های باشکوه اربعین بود.

این مسوول بیان کرد: اربعین‌امسال نیز به امید خداوند با از بین رفتن ویروس منحوس کرونا امیدواریم پرشور تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

اسلام خواه گفت: همانطور که ستاد عتبات در سال گذشته مقام اول استان را کسب کرد در سال ۱۴۰۰ نیز با همت مضاعف در جذب نذورات نیز پیشتاز خواهد بود.

وی ادامه داد: از پیشنهاد شهردار گرمدره در زمینه ایجاد تفاهم نامه مشترک استقبال خواهیم کرد.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.