۶۵۰ مادر و کودک نیازمند در البرز سبد غذایی دریافت کردند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز گفت: ۶۵۰ مادر باردار و کودک نیازمند کمتر از پنج سال این استان طی سال جاری سبد غذایی پیشگیری از سوء تغذیه استان را دریافت کردند.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز محمدمحمدی فرد در خبرنگاران اظهار داشت: یکی از موضوعات مرتبط با سلامت خانوارهای نیازمند مساله سوءتغذیه است که در این مدت  ۳۱۵ میلیون تومان برای پیشگیری از ابتلا به سوءتغذیه مادران باردار و کودکان زیر پنج سال مددجوی و نیازمند غیر مددجو هزینه شده است.

وی درباره نحوه اجرای این طرح و شناسایی افراد نیازمند، گفت: زنان باردار و کودکان مورد حمایت و اقشار آسیب پذیری که دچار عارضه کم خونی و کم وزنی هستند توسط مراکز بهداشتی، درمانی شهری و روستایی و همچنین خانه های بهداشت شناسایی و جهت تعیین سطح نیازمندی و سایر اقدامات بهداشتی به این نهاد معرفی می شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز افزود: پس از شارژ ماهانه کارت، سرپرست خانوارهای مشمول طرح می‌تواند با مراجعه به فروشگاه‌های تعیین‌شده سبد حمایت غذایی را دریافت نماید.

محمدی فرد به اجرای طرح هم‌سفره باهدف تلاش در راستای رفع سوءتغذیه کودکان کمتر از پنج سال اشاره کرد و گفت: این طرح به‌منظور تامین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند که سرپرستان آنان توانایی مالی کافی را ندارند اجراشده است.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.