هزار زندانی در ندامتگاه‌های البرز حقوق می‌گیرند

مدیرکل زندان‌های استان البرز گفت: البرز پنج زندان دارد که تقریباً ۲۰ هزار زندانی با انواع جرائم در آن‌ها زندانی هستند. البته دو زندان تحت مدیریت استان تهران است.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز علی چهارمحالی با اشاره به سکونت خانواده‌های زندانیان از جای جای کشور در کرج،اظهار داشت: در قرارگاه اجتماعی استان بخش زیادی از خانواده‌های زندانیان در ۶۶ محله کم برخوردار استان زندگی‌ می‌کنند.

وی افزود: امور خانواده‌های این زندانیان از طریق پنج انجمن حمایتی انجام می‌شود که جوابگوی نیازها نیست.

مدیر کل زندان های البرز افزود: در زندان با کارگاه‌های آموزشی مختلف نسبت به حرفه آموزی و اشتغال زندانیان اقدام می‌کنیم و سازمان فنی و حرفه‌ای همکاری خوبی در این زمینه دارد.

چهارمحالی با بیان اینکه امکانات موجود برای اشتغال این زندانیان کافی نیست، گفت: بخش زیادی از اوقات این زندانیان به بطالت می‌گذرد. در ندامتگاه مرکزی کرج که بیش از ۶۰۰۰ زندانی دارد فقط ۷۰۰ متر فضای اشتغال داریم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای اشتغال زندانیان گفت: از جمله این اقدامات جلب مشارکت بخش خصوصی و جذب زندانیان در شهرک‌های صنعتی است. اکنون ۶۰ زندانی در کارخانجات و کارگاه‌های شهرک‌های صنعتی مشغول کارند. تعداد زیادی از زندانیان محکوم واجد شرایط هستند که آمادگی ذهنی اشتغال آن‌ها انجام شده و نیاز است مشغول به کار شوند.

وی افزود: همچنین در حال حاضر در البرز در سه زندان تحت مسئولیت اداره کل، به ۱۰۶۸ نفر از زندانیان حقوق می‌دهیم و در ماه‌های گذشته ۹۱۸ میلیون حقوق پرداخت کردیم.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.