کتاب جاذبه های گردشگری استان البرز ویژه نابینایان و کم بینایان به رشته تحریر درآمد

شهردار گرمدره از چاپ کتاب‌ جاذبه های گردشگری مختص نابینایان برای نخستین بار در استان البرز خبر داد و گفت:کتاب راهنمایی جاذبه های گردشگری استان البرز ویژه نابینایان و کم بینایان به همت خانه مطبوعات این استان و همکاری شهرداری گرمدره به زودی تدوین و چاپ می شود.

عباس دادخواه  در گفت و گو با خبرنگار همگام با البربا بیان اینکه توجه به نابینایان که قشری از جامعه هستند و از این‌رو باید از امکانات سایر اقشار نیز برخوردار شوند، اظهار داشت: این کتاب‌ با توجه به اهمیت مقوله گردشگری و در جهت ارتقای سطح سواد نابینایان در حوزه گردشگری تهیه شده است.

شهردار گرمدره افزود: سالانه میلیون ها گردشگر با ورود به البرز از مناطق مختلف این استان كم وسعت دیدن می كنند، جاذبه های طبیعی و تاریخی ارزشمندی در گوشه گوشه استان مانند مراورید در صدف نهفته شده اما دیدن این جاذبه های زیبا با خطرات جاده ای و نبود امكانات ریسك گردشگری را در البرز بالا برده است.

وی یادآور شد: کلاه فرهنگی ، باغ تالارها، گل فروشی ها ، صنایع دستی جم ، پیاده راه از جمله مکان های گردشگری گرمدره هستند که در این کتاب معرفی شده اند.

دادخواه تصریح کرد: تعداد ۲۰۰ نسخه از کتاب‌ به خط بریل برای افراد نابینا و کم بینا آماده شده است و پس از چاپ چندین نسخه در مراکز کتابخانه‌ها و مدارس نابینایان استان ارسال خواهد شد و افرادی که دارای سواد خواندن و نوشتن خط بریل و هشت کلاس سواد باشند، می‌توانند از این کتاب‌ استفاده کنند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.