کرونای دلتا حتی نوجوانان را هم درگیر می‌کند

متخصص عفونی گفت: علائم سرماخوردگی مثل آبریزش بینی و ... در ویروس دلتا بیش از نوع آلفا است. همچنین جهش کنونی در افراد سن پایین و حتی نوجوان‌ها ممکن است علائم شدید ایجاد کندکه این وضعیت را در نوع قبلی نداشتیم اما متأسفانه در ویروس دلتا با چنین وضعیتی مواجه هستیم.

به نقل از ایسنا مجتبی یعقوبی در خصوص جهش جدید ویروس کرونا، گفت: زمانی که ویروس به مرور زمان از بدن فردی به فردی دیگر منتقل و مخصوصاً زمانی که با داروهای ضد ویروسی مواجه می‌شود جهش‌هایی در آن رخ می‌دهد که این جهش‌ها منجر به تغییراتی در علائم ویروس، قدرت سرایت و کشندگی آن می‌شود.

یعقوبی ادامه داد: کشندگی و سرایت پذیری به مقدار قابل توجهی جهش دلتا افزایش پیدا کرده است بنابراین مردم باید توصیه‌های قبلی از جمله زدن ماسک و شست و شوی دست را همچنان جدی بگیرند.

وی ادامه داد: این جهش علائم چندان متفاوتی با نوع آلفا ندارد اما علائم سرماخوردگی مثل آبریزش بینی و … در این ویروس بیش از نوع آلفا است. همچنین جهش کنونی در افراد سن پایین و حتی نوجوان‌ها ممکن است علائم شدید ایجاد کندکه این وضعیت را در نوع قبلی نداشتیم اما متأسفانه در ویروس دلتا با چنین وضعیتی مواجه هستیم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: اگر این علائم در افرادی که حتی زیر 20 سال هم دارند مشاهده شد فرد باید سریعاً به پزشک مراجعه کند.

یعقوبی با بیان اینکه دلتا از نظر کشندگی و سرایت پذیری قدرت بیشتری از سایر جهش‌ها دارد، تصریح کرد: داروها و واکسن بر این جهش بی تأثیر نیست اما ممکن است اثر کمتری بر این جهش نسبت به جهش‌های دیگر داشته باشد بنابراین پیشگیری در مبارزه با جهش دلتا اهمیت زیادی دارد.

وی در پایان گفت: دورهمی‌های خانوادگی باید محدود شود چون ویروس در دورهمی های خانوادگی سریع شیوع پیدا می‌کند. اگر مردم رعایت کنند خیال ما راحت‌تر است ولی اگر رعایت نکنیم با موج سنگین‌تری در چند روز آینده مواجه می‌شویم.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.