موسسه رازی مرجعی مناسب برای رسیدگی به بیماری های مشترک بین انسان و دام است

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران در بازدید از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان این که تحت تاثیر گستردگی فعالیت های این موسسه قرار گرفته است، گفت: با توجه به شرایط پیچیده اضطراری بسیاری از کشورهای مدیترانه شرقی، موسسه رازی برای این منطقه بسیار مفید است

به گزارش پایگاه خبری البرز  دکتر سیدجعفر حسین نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران که به همراه هیئتی برای بازدید از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در این موسسه حضور یافته بود، در حاشیه این بازدید اظهار داشت: موسسه رازی نه تنها قادر به تولید واکسن های انسانی است بلکه واکسن های دام و طیور نیز تولید می کند و مرجعی مناسب برای رسیدگی به بیماری های مشترک بین انسان و دام است.

وی افزود: با توجه به امکانات موجود و توان تولید واکسن های پیشرفته تر در آینده در موسسه رازی، این مجموعه مجموعه نه فقط از موسسات ایرانی بلکه می تواند از موسسات خارج از جمهوری اسلامی ایران نیز پشتیبانی کند.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران، با بیان این که این موضوع برای منطقه ما بسیار مفید است، تصریح کرد: بسیاری از کشورهای خارجی در منطقه مدیترانه شرقی، با شرایط اضطراری پیچیده زیادی مواجه هستند و علم و ظرفیت تولید واکسن های مورد نیاز خودشان را ندارند و نمی تواند در این زمینه به فعالیت های تحقیق و توسعه ای بپردازند، بنابراین موسسه رازی می تواند برای منطقه بسیار مفید باشد.

سید حسین، با بیان این که تحت تاثیر گستردگی فعالیت های موسسه رازی قرار گرفته است، تصریح کرد. نکته مهم برای گسترش همکاری ها با موسسه رازی (وی  اچ او) است تا این مجموعه را به وزارت بهداشت نزدیک کنیم و ظرفیت اصلی موسسه در چارچوب تلاش های ملی برای نهاد بین المللی سازمان جهانی بهداشت، خارج از ایران قابل مشاهده باشد.

وی با بیان این که تلاش می کنیم همکاری بهتری با موسسه رازی داشته باشیم تا بخشی از نیازها را با توجه به موضوعات نشست دوجانبه که به صراحت بیان شد، برآورده کنیم، ادامه داد: همچنین توافق شده جلساتی منظم تر بین دو طرف برگزار شود و وزارت بهداشت را بیشتر به تصمیم گیری در حوزه فعالیت های موسسه رازی نزدیک کنیم.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.