1800 نفر در حوزه مواد مخدر بهبود یافته اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز گفت:تا کنون 1800 نفر بهبود یافته داشته ایم که مراقبت های بعد از خرج آنها را نیز عهده دار شده ایم.

به گزارش همگام با البرز از  کرج سردار حسینی ظهر امروز در نشست خبری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که با حضور مدیر کل بهزیستی استان البرز در سالن جلسات شورای همهنگی مواد مخدر استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: شعار این هفته، همه با هم نه به اعتیاد، یاریگر هم باشیم است.

وی با بیان اینکه همه بلید در دایره ای که وجود دارد وارد شوند و به مسوولیت های خود عمل کنند، افزود: شهرداری ها و اداره کل ارشاد باید در زمینه فرهنگ سازی،های،آثار مواد مخدر در سطح جامعه نیز پای،کار بیایند و کمک کنند تا این بلای خانمان سوز ریشه کن شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز با بیان اینکه خانواده ها نقش بسیار مهمی در تربیت فرزندان داند و می توانند آنها را کنترل کنند، گفت: قول هایی که پارسال برای کمپ ماده ۱۶ دادیم‌محقق شد و مراقبت های،بعد خروجی را نیز انجام داده ایم.

وی با اشاره به اینکه درمان اولیه معتادان 3 ماه طول می کشد و بعد از 3 کاه وارد بحث اشتغال و شغل می شوند، عنوان کرد: تا کنون 1800 نفر بهبود یافته داشته ایم که مراقبت های بعد از خرج آنها را نیز عهده دار شده ایم، عنوان کرد: در بحث خدمات اجتماعی با خیران و کمیته امداد تفاهم‌نامه ای امضا شده است.

در این جلسه وجیه محمدی مدیر کل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه اعتیاد یکی از مهمترین آسیبهای اجتماعی به شمار می رود ، گفت: ۲۴ دستگاه متولی پیشگیری و مبارزه با اعتیاد در استان البرز پای کار هستند.

وی با اشاره بقه اینکه خدمات اعتیاد محور توسط ۸۶ مرکز، ۲۰ موسسه مردم نهاد و ۴۲ تیم آموزش دیده تخصصی در استان ارائه خدمت می‌کنند، عنوان کرد: خدمات در حوزه خدمات اجتماعی محور از طریق درمان های کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت انجام می شود که درمان کوتاه مدت به طور روزانه و از طریق سم زدایی و دارو در ۸ مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی انجام می شود.

محمدی با اشاره به اینکه : در سال گذشته ۲ هزار و ۳۲۰ نفر و در سه ماهه اول سال جاری نیز ۷۰۰ نفر خدمات سرپایی روزانه دریافت کرده اند، گفت: ۲ مرکز جامع اعتیاد در البرز وجود دارد که ۲۱۳ نفر در سال گذشته و ۱۳۶ نفر در سال جاری پذیرش شده اند.
پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.