افتتاح دبیرخانه مجمع جهانی سادات در کرج

رئیس مجمع جهانی سادات کشور با اشاره به افتتاح دبیرخانه مجمع جهانی سادات در کرج گفت: تدوین نسب‌شناسی و شجره‌نامه سادات جزو اهداف این مجمع است.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز از کرج حجت السلام سید شهاب الدین طباطبایی ظهر امروز در مراسم افتتاح دبیرخانه مجمع جهانی سادات که در سالن جلسات فرودگاه پیام ماهدشت کرج برگزارشد، اظهار داشت: در این روز مبارک توانستیم حرکت بسیار خوبی انجام دهیم و در این مکان جامع عمل پوشیدن به فضیلت‌های جامعه اسلامی را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه سادات نسل شریف و طیب و طاهر خاتم الانبیا هستند و سفارشات متعددی در مورد انها شده است، افزود: یکی از واجبات شرعی ما خمس و زکات است که جامعه ما در دادن ان کاهل هستند.

وی با اشاره به اینکه فضیلت‌ها در جامعه اسلامی و ریشه دار بوده است و این جامعه سادات از زمان قبل از قاجار وجود داشته است، عنوان کرد:
این مجمع فقط برای سادات نیست و در تمام خانواده های ایرانی سادات می توانند در ان حضور داشته باشند.

حجت اسلام طباطبایی با بیان اینکه اولین هدف مجمع جهانی سادات این است که جایگاه اصلی معنوی سادات را در جهان مشخص کند، گفت:سادات مستضعف از تمام لحاظ باید تقویت شوند و آسیب‌های آن را رفع کند شود.

وی با اشاره به اینکه امروز دبیر خانه مجمع جهانی سادات در این مکان افتتاح می شود ، خاطرنشان کرد: درسال ۱۴۰۰ مجمع جهانی سادات اعلام موجودیت کرد و با مجوز رسمی و بنای اینکه فعالیت خود را رابطه مستقیم با ولی فقیه استان‌ها اغاز کرد.

رئیس مجمع جهانی سادات با اشاره به اینکه این مجمع تشکل مردم‌ گرا است و متولی امر امنا هستند و در شاخصه های مهم آن از هر لحاظ دخل و تصرف دارن، گفت: مهمترین محورهای در دستور کار مجمع جهانی سادات احیای جایگاه معنوی سادات در کشور و جهان اسلام است و در مجموع می خواهیم سادات را به عنوان یک پدافند غیر عامل معنوی در جامعه فعال کنیم تا ارزشهای دینی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در جامعه فعال شود.

طباطبایی با اشاره به اینکه دومین هدف مجمع جهانی سادات تدوین نسب شناسی و شجره نامه سادات است، عنوان کرد: حفظ نسل و خانواده سادات از آسیب ها یکی از دیگر از وظایف مجمع جهانی سادات محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه کمکوتحصیلی دررمقاطع مختلف باید انجام شود،افزود: در حوزه پزشکی باید تمهیداتی انجام شود تا سادات پزشک نسبت به درمان سادات نیازمند اقدام نماید.

وی با بیان اینکه ۱۰ میلیون نفر سادات در کشور وجود دارد، گفت:استانهای فارس، یزد و مازندران بیشترین سادات را در کشور دارد و مجمع ما هر ساله یکبار در جوار امام رضا (ع)برگزار می شود.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.