مترو کرج اعتبار ارزی می‌گیرد

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بازدید رئیس جمهور قول‌های خوبی برای تکمیل بخشی از مترو داده شد گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ اعتبار ارزی برای متروی کرج پیش‌بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری همام با البرز مهدی عسگری شامگاه دیشب در نشست  خبری که با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان البرز برگزار شد در مورد موضوع دوگانگی  در اعمال معافیت مالیاتی برای برخی از واحدها مستقر در شعاع 120 کیلومتری در استان البرز ، اظهار داشت: 400 واحد صنعتی تاسیس شده در بازه زمانی سال 94 تا 99  در اشتهارد مشمول معافیت مالیاتی نشده‌اند و واحد‌های مشمول شده شامل برخی واحد‌های بعد از مصوبه هیئت دولت است.

وی افزود: پیگیری‌های در این زمینه برای اعمال معافیت مالیاتی برای همه واحد‌های مستقر انجام  شده و وزیر اقتصاد در این مورد دستورات لازم را صادر کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  برخی از واحد‌های صنعتی تاسیس شده از زمان تعلیق مصوبه سال 94 تا سال 99  مشمول معافیت مالیاتی نشدند، ادامه داد:  وزیر اقتصاد در مورد این موضوع نظر قطعی را به سازمان  امور مالیاتی داده و  منتظر اعمال مصوبه ابلاغی وزیر اقتصاد در این زمینه هستیم.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی  در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت انتصابات در استان البرز و با  بیان اینکه انتصابات استان البرز   رضایت بخش نیست، ادامه داد: 70 درصد مدیران استان البرز بومی نیستند و برخی نیروهای دسته دوم استان‌های دیگر در البرز پست می گیرند.

عسگری با اشاره به اینکه منظور از بومی افرادی که سابقه زندگی در استان البرز دارند است و با مردم و مشکلات این استان آشنایی داشته باشند است  ادامه داد: برخی مدیران استان البرز از موقعیت جغرافیایی و محرومیت‌های  استان در حوزه تخصصی و ماموریت کاری بی اطلاع هستند.

وی با بیان اینکه اعتبارات ملی استان البرز به هیچ وجه مورد استفاده قرار نگرفته است،گفت: اعتبارات و  مصوبات سفر  رئیس جمهور نیاز به پیگیری جدی دارد.

عسگری با اشاره به سفر رئیس جمهور به کرج و دستاوردهای این سفر ادامه داد: ارتباطاتی  با وزارت و هئیت دولت قبل از سفر ایجاد شده که  می تواند برای استان مفید باشد و کار را برای پیگیری مطالبات تسریع کرد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بازدید رئیس جمهور قول‌های خوبی برای تکمیل بخشی از  مترو داده شد، گفت: در بودجه سال 1401  اعتبار ارزی برای مترو کرج دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری  اعتبارات خوبی برای بخش بهداشت و درمان و رفع محرومیت‌های های بخش آموزش و پرورش داشته است، ادامه داد: در حوزه آبخیزداری  اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.

عسگری با اشاره به اینکه  بسیاری از وزرا از استان البرز و محرومیت‌های آن بی اطلاع بودند گفت: با اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور بخشی از این مشکلات مرتفع می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها  و پیگیری های انجام شده در این بخش  در استان البرز عنوان کرد:  هئیت دولت باید در این زمینه  تصمیم‌گیری کند و پیگیری‌های در این زمینه انجام شده است.

عسگری با اشاره به لزوم واردات خودرو و شکست انحصار برخی از شرکت‌های خودرو سازی داخلی  تصریح کرد: در این مورد مجلس مصوبه ای داشت که برای تایید به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته است و دولت با این موضوع موافق است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد دخالت نمایندگان استان البرز در انتصابات  گفت: به دلیل به‌کارگیری برخی نیروهای غیر بومی و گاهی فاقد صلاحیت  مطالبه‌ای در مورد  ورود و دخالت نمایندگان در انتصابات  شکل گرفته است و نمایندگان استان البرز مداخله ای در مورد انتصابات ندارد.

عسکری با اشاره به اینکه از مدیران کنونی هیچکدام از البرز نیستند ادامه داد: برای انتصابات مسئله‌دار و فاقد صلاحیت ورود می کنیم  و در یکی دو مورد موارد این چنینی ورود کرده‌ایم.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اهل زد و بند نیستم و‌ بدهی و فاکتوری به کسی نداریم ، تصریح کرد: در صورتی که مدیری فاقد صلاحیت در استان به کار گرفته شد قطعا از طریق وزارتخانه مربوط به این موضوع ورود پیدا می کنیم.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.