نسل چهارم دانشگاه‌های برتر جهان با راه اندازی بنگاه‌ها و شرکت‌های جدید به تولید تجاری رسیده‌اند

رییس جهاد دانشگاهی استان البرز گفت:نسل چهارم دانشگاه‌های برتر جهان با راه اندازی بنگاه‌ها و شرکت‌های جدید به تولید تجاری رسیده‌اند

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز احمدرضا فیروزی، رییس جهاد دانشگاهی استان البرز،شامگاه امروز در نشست خبری جشنواره ملی امیرکبیر که در محل اتاق بازرگانی برگزاری شد، اظهار داشت: این طرح با تعامل اتاق بازرگانی به مرحله عملیاتی رسید و منجر به راه‌اندازی جشنواره ملی طرح‌های کاربردی کارفرما محور شد.

وی افزود: در حوزه ارتباط میان صنعت، دانشگاه و جامعه نیازمند گفتمان واضح داریم که متاسفانه با ضعف در این حوزه مواجه هستیم.

این مقام مسؤول تصریح کرد: زبان مفاهمه باید ایجاد شود و یکی از راه‌ها این است که ساختارهای جدید را شناسایی و‌ضمن نظامندی به سمت آن حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه با دانشگاه‌های جهانی مواجه هستیم که امروز نسل چهارم خود را پشت سر می‌گذارند، تصریح کرد: نسل چهارم دانشگاه‌های برتر جهان با راه اندازی بنگاه‌ها و شرکت‌های جدید به تولید تجاری رسیده‌اند و شاهد پیوند دانش و صنعت در این مراکز هستیم. باید از این مراکز آموزشی الگوبرداری کنیم.

فیروزی با بیان اینکه بخش خصوصی به معنای درست در مراکز آموزشی و رشد تجربه نشده است، یادآور شد: برای حرکت در این مسیر باید بخش خصوصی اقدام به راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد و … بکند. تا به امروز مراکز مشابه توسط بخش دولتی به بهره‌برداری رسیده است‌.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه ارتباط دانشجو با صاحب صنعت می‌تواند به کمک توسعه فعالیت اقتصادی کشور بیاید، تصریح کرد: این جشنواره با هدف ایجاد ارتباط میان دانشجو و صاحبان صنایع در دستورکار قرار گرفته است. این جشنواره به دانشجویان حس توانمندی می‌دهد.

این مقام مسؤول اضافه کرد: جشنواره ملی پایان‌نامه های سال دانشجویی نیز هم اکنون در حال برگزاری است که جشنواره امیرکبیر می‌تواند تکمیل کننده آن باشد؛ امیرکبیر در نظر دارد در حوزه پایان نامه های تقاضا محور فعالیت کند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.