حمام های سنتی باید به چرخه اصلی خود بازگردند

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان البرز گفت: 10 حمام سنتی دیگر در استان وجود دارد که باید آنها نیز به چرخه سنتی و استفاده اصلی همان حمام های قدیمی که خود یک ظرفیت گردشگری است برگردد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز از کرج مرتضی نیکرو معاون گردشگری میراث فرهنگی استان البرز صبح امروز در نشست خبری که در سالن این سازمان برگزار شد، با اشاره به اینکه دولت در حوزه گردشگری کشاورزی چندین سال است که در تکاپو داشت: ما اولین کار ما درراین سازمان جشنواره لاله ها بوده است که امیدوادیم ثبت ملی شود.

وی با اشاره به اینکه این صنعت دارای متقاضی زیادی است و در حال دادن مجوز به افراد متعددی است، افزود: در بحث گردشگری بیشترین متقاضی را داریم وامیدواریم بحث عید امسال دارای برنامه های متفاوتی است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و صنایع گردشگری استان البرز با بیان اینکه استان البرز زیر ساختهای خوبی در بحث حمل ونقل مانند قطار، هواپیما و .. دارد، عنوان کرد: این موقعیت می تواند بسیار خوب باشد و از ظرفیت فرودگاه پیام که هفته ی 4 پرواز از استان دارد می توان استفاده های بسار زیادی کرد.

وی با بیان اینکه طبق امار حدود 40 درصد از غرب تهران به استانبول سفر می کنند بیان کرد: ما از ظرفیت فرودگاه پیام برای رفت امد این کشور می توانیم استفاده کنیم و ارز اوری زیادی برای استان داشته باشیم.

نیکرو با اشاره به اینکه در یام عید بسیاری از گردشگران از البرز رد می شوند که باید از ظرفیت ان با وجود داشتن هتل های فراوان و جاذبه های گردشگری در استان البرز استفاده کرد، گفت: هتل قصر رز بهترین هتل در بحث گردشگری است و نیاز ما برند استان است که با وجود جاذبه های فراوان باید تعریف شود.

معاون سازمان گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی استان البرز گفت: در هفته گردشگری در جاده کندور هتلی را افتتاح کردیم که بسیار هتل خوبی برای گردشگران و هموطنان البرزی است.

در این جلسه نغمه منوری دبیر انجمن حرفه ای دفتر و شرکت های خدماتی استان البرز با بیان اینکه
مشکل ما در استان البرز این است که همه دستگاه ها با هم یکی نیستند و ما متولی بسیار داریم ولی کسی برای کمک قدم جلو نمی گذارد ، عنوان کرد: در البرز نیاز سنجی نشده است و باید به گردشگری اهمیت داده شود و بزرگترین مشکل تعامل شهری است که ادارات با هم همکاری نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه جذب سرمایه گذار به دلیل پروسه های اداری بسیار مشکل است سرمایه گذار ترجیح می دهد که سر مایش را جای دیگری سرمایه گذاری کند، افزود: البرز به تنهایی می تواند یک کشور باشد و موزه گیاهان دارویی که تمام استانداردها را رعایت کرده در این استان با استاندارهای بین الملی وجود دارد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه گردشگری 9 بهمن تا 12 بهمن امسال در نمایشگاه بین الملی تهران برگزار می شود ، عنوان کرد: ما از تمام اژانس های مسافری و هواپیمایی خواهشمندیم که کانتر گردشگری استان البرز را در گوشه ای از اژانس خود قرار دهند تا مردم عام و گردشگران از این ظرفیت استفاده کنند.

در ادامه نیکرو با بیان اینکه در بحث عشایری و روستایی در عید برای مسافران و گردشگران از سیاه چادرهای عشایر استفاده می کنیم که در هفت نقطه به عنوان نماد هفت سین برپا می شود.

وی با بیان اینکه500 بوم گردی در سطح استان مجوز دارد که اشتهارد بیشترین ظرفیت را دارد، بیان کرد: اشتهارد در بحث آفرود و هتل و شترسواری نیز دارای ظرفیت های بسیار زیادی است.

وی با بیان اینکه جامعه داریم به نام تورگردان ایران که حدود 60 تور دارند که تور وارد ایران می شوند و نمی دانستند ما کاروانسرایی به نام ینگه امام داریم که ثبت جهانی می شود البرز در خواست کرد که به جای تور 14 شب ایران ان را 15 شب کردند که البرز را هم ببینند.

وی ادامه داد: البرز دارای 4 کاخ است که کاخ مروارید، کاخ رضاخانی در جاده چالوس، کاخ ناصری شهرستانک و کاخ سلیمانیه است که دارای ظرفیت بسیار زیادی در حوزه گردشگری است.

وی در پایان ادامه داد: در ارتباط با حمام های تاریخی باید گفت حمام مصباح بازسازی شده و امیدواریم بتوانیم واگذار ان را به بخش خصوصی انجام دهیم و حدود 10 حمام سنتی دیگر در استان داریم که باید آنها نیز به چرخه سنتی و استفاده اصلی همان حمام های قدیمی که خود یک ظرفیت گردشگری است برگردد.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.