دختران دانشجو و مجرد در کهگیلویه و بویراحمد بیمه می‌شوند

روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در اطلاعیه ای اعلام کرده که زنان خانه دار و دختران دانشجو و مجرد بدون مراجعه حضوری می توانند بیمه تامین اجتماعی شوند.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، بیمه زنان خانه‌دار از جمله حمایت‏هایی است که به آسانی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به زنان ارائه می‌شود.

فرآیند ورود به جمع بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی بر اساس این قانون به سادگی بدون مراجعه به شعب تامین اجتماعی و فقط با ورود به سامانه اینترنتی es.tamin.ir انجام می‌شود.

مشمولان این قانون تمامی زنان ۱۸ تا ۵۰ ساله هستند و درباره افراد بالای ۵۰ سال نیز میزان سابقه بیمه‌پردازی قبلی به حداکثر سن موردنظر اضافه می‌شود و از دیگر ویژگی‌های خاص بیمه زنان خانه‌دار، امکان انتخاب نرخ پرداخت حق‌بیمه و دستمزد مبنای پرداخت حق‌بیمه است.

نرخ پرداخت حق‌بیمه زنان خانه‌دار برای برخورداری از حمایت‌های بازنشستگی ۱۲ درصد، بازنشستگی و فوت(پرداخت مستمری به بازماندگان واجد شرایط) ۱۴ درصد و بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی ۱۸ درصد است.

مبلغ پرداختی در سال جاری برای متقاضیان نرخ ۱۲ درصد حق بیمه سه میلیون و ۱۸۶ هزار و ۵۹۴ ریال، برای متقاضیان نرخ ۱۴ درصد سه میلیون و ۷۱۷ هزار و ۶۹۳ ریال و برای انتخاب کنندگان نرخ ۱۸ درصد چهار میلیون و ۷۷۹ هزار و ۸۹۱ ریال است.

پس از انعقاد قرارداد در سامانه خدمات غیرحضوری، متقاضیان تا آخرین روز ماه بعد فرصت دارند مبلغ حق بیمه را (باز هم به صورت غیرحضوری و از طریق کارت بانکی) پرداخت کنند و در غیر این صورت و پس از سپری شدن این مهلت باید مجددا نسبت به انعقاد قرارداد اقدام کنند.

متقاضیان هم چنین می توانند حق بیمه چند ماه خود را به صورت یکجا پرداخت نمایند.

انتخابی بودن استفاده از خدمات درمانی از دیگر مزایای طرح بیمه زنان خانه‌دار است. به عبارت دیگر در صورتی که زنان متقاضی، تحت تکفل پدر، مادر یا همسر خود بوده و از این طریق از مزایای درمانی سازمان تأمین اجتماعی برخوردار باشند، نیازی به پرداخت حق سرانه درمان نیست و در غیر این صورت می‌توانند با پرداخت حق سرانه درمان مصوب از خدمات درمانی مراکز ملکی و طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی نیز برخوردار شوند.

متقاضیان می توانند بدون مراجعه حضوری به شعب تأمین اجتماعی و با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی اینترنتی www.es.tamin.ir نسبت به ثبت مشخصات، انتخاب نوع و نرخ حق بیمه و انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه اقدام کنند.

شماره تلفنی که در هنگام ثبت مشخصات باید در سامانه خدمات غیرحضوری درج شود، حتما باید به نام خود متقاضی باشد.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.