13 آبان بلوغ فکری و بصیرت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان و دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره) است

معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: 13 آبان بلوغ فکری و بصیرت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان و دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره) است.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز از کرج حجت الاسلام «سید احمد رسولی» معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز ضمن تبریک هفته بسیج دانش آموزی اظهار داشت: در 13 آبان چند سال اتفاقاتی رقم خورد که همه آن ها یک نقطه مشترک دارند و آن هم استکبارستیزی و مقابله با استکبار است.

وی با اشاره به اینکه 13 آبان سه مناسبت را در خود جای داده است، مطرح کرد: در سال 1343 به دنبال سخنرانی حضرت امام خمینی (ره) در اعتراض به تصویب لایحه کاپیتولاسیون، قیامی به راه افتاد و در تاریخ 13 آبان ایشان از قم به ترکیه تبعید شدند.

معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز گفت: چند ماه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، در تاریخ 13 آبان سال 1357 جمعی از دانش آموزان در اعتراض به رژیم وقت حرکتی را به سمت دانشگاه تهران آغاز کردند که در نتیجه آن، دو تن از دانش آموزان به شهادت رسیدند و چند تن نیز زخمی شدند.

حجت الاسلام رسولی افزود: در 13 آبان سال 1358 نیز، جمع کثیری از دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره) در دانشگاه تهران، با این فهم که دخالت های آمریکا در روند انقلاب، مانع حرکت این انقلاب به سمت جلوست و باید در مقابل استکبار ایستادگی کرد، حرکتی را آغاز کردند که نتیجه آن تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران بود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به عنوان انقلاب یاد می کردند، عنوان کرد: یکی دیگر از نقاط مشترک وقایع 13 آبان، بلوغ فکری و بصیرت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان و دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره) است؛ آن ها دارای بلوغ فکری ویژه ای بودند که می توانستند با تحلیل اوضاع و اهداف انقلاب، در راستای تحقق آن ها گام بردارند.

معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز نتیجه اقدام به موقع دانشجویان را اعتراض همگانی به ظلم و خفقان حاکم و برچیدن بساط جاسوسی در ایران دانست و بیان داشت: تداوم این نهضت و اتصال آن به نهضت جهانی حضرت ولیعصر (عج) مستلزم در دستور کار قرار دادن شناخت به موقع و عمل بهنگام است.

حجت الاسلام رسولی با اشاره به اینکه شناخت به موقع و عمل بهنگام تاثیر بیرونی خوبی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: دانشجویان و دانش آموزان ما همواره آگاه، زمان شناس و وظیفه شناس و در خط امام خمینی (ره) بودند که همین موضوع، رمز پیروزی، ایستادگی، استقامت و در حقیقت حیات و ماندگاری ماست که در دوران دفاع مقدس نیز مسیر ایستادگی در مقابل استکبار ادامه داشت.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز جمع کثیری از دانش آموزان و دانشجویان در راه دفاع از انقلاب اسلامی، حاکمیت و تمامیت ارضی گوی سبقت را از یکدیگر ربودند و در این راه شهدای عزیزی همچون شهید محمدحسین فهمیده تقدیم نظام شدند. هفته دوم آبان، یادآور رشادت ها و حماسه آفرینی های دانش آموزان و دانشجویان بصیر و آگاه در دفاع از انقلاب است.

معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز با بیان اینکه در همین ایام، سازمان بسیج دانش آموزی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) با شعار «ایمان، قلم، شجاعت» پایه گذاری شد، قلم را نماد علم و دانش، تحصیل و فهم بیشتر دانست و گفت: اگر ایمان نباشد، قلمی که در این راه استفاده می شود، موثر نخواهد بود و ایمان بدون تحصیل نیز ناقص بوده و تاثیری نخواهد داشت.

حجت الاسلام رسولی اظهار داشت: در صورتی که ایمان و تحصیل وجود داشته باشد، اما شجاعتی برای بیان عقیده و اعتقاد نباشد، طبیعی است که باز هم اثر درستی نخواهد داشت لذا با شعار «ایمان، قلم، شجاعت» که لازم و ملزوم یکدیگر هستند، دانش آموزان از بدو پیروزی انقلاب و تاسیس سازمان بسیج دانش آموزی همواره در میدان دفاع از انقلاب حاضر بودند که این راه تا زمان اتصال به نهضت جهانی حضرت مهدی (عج) ادامه دارد.

وی اخلاص بی حد و مرز را رمز ماندگاری شهید فهمیده ها عنوان کرد و افزود: دانش آموزانی همچون شهید محمدحسین فهمیده برای خودنمایی، دنیاگرایی و دستیبابی به منافع در این مسیر گام بر نداشتند؛ آن ها که خود را فدایی دین و مکتب اهل بیت (ع) می دانستند، با تمام وجود وارد عرصه شدند و جان خود را فدا کردند.

معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز مطرح کرد: در تقابل حق و باطل همیشه رمز پیروزی در به موقع فهمیدن است. در تقابل تفکر امام که ریشه در تفکر اهل بیت (ع) دارد و تفکر نظام استکباری و در رای آن آمریکا، در صورتی که شناخت حق به موقع شکل گیرد، هیچ قومی متحمل شکست نخواهد شد زیرا به دلیل انتخاب آگاهانه، هیچ کس نمی تواند آن ها را از میدان به در کند.

وی افزود: اما اگر این فهم و شناخت به موقع شکل نگیرد، یا عمل به موقع و به درستی شکل نمی گیرد و یا ناقص شکل می گیرد که هر دو صورت منجر به شکست می شود اما در تقابل یاران امام خمینی (ره) که پرورش یافتگان مکتب اهل بیت (ع) بودند

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.