فضای مجازی محیطی است که به راحتی می‌تواند عشق را به نفرت تبدیل کند

فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه این استان از نخبگان تاثیر گذاری در فنا وری اطلاعات و ارتباطات برخوردار است ، گفت: بسیج برای مقابله با شبهه افکنی در فضای مجازی نقش آفرینی کند.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز از کرج سردار علیرضا حیدرنیا در مراسم افتتاحیه رویداد تولید محتوی دیجیتال بسیج که  در مسجد امام جعفر صادق(ع) کرج برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در مورد توقعات از بسیجیان 6 توصیه به آنها دارند.

وی افزود: یک مورد از توصیه‌های ایشان این است که در جنگ نرم پدافندی عمل نکرده و عملکردها در این حوزه آفندی باشند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با بیان اینکه در برابر جنگ نرم دشمن در موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی بسیج باید نقش آفرینی کند، بیان کرد: آفندی عمل گردن بدان معنا است که‌ نباید اجازه دهیم دشمن شبهه ، ابهام و یا محتوایی را ایجاد کرده و به خورد جامعه دهد.

سردار حیدرنیا با اشاره به اینکه در آفندی عمل کردن باید با تولید محتوی مناسب اسلامی و انقلابی به جنگ دشمن برویم، تصریح کرد: فضای مجازی محیطی است که به راحتی می‌تواند عشق را به نفرت تبدیل کند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با اشاره به اینکه  این استان از حضور جوانان نخبه و با استعداد بهره  می‌برد، تصریح کرد:انتظارات این است که در آینده تاثیرگذاری‌های بسیج در بستر فضای مجازی بیشتر باشد و  همه ما باید  در این محیط با ایجاد بستر مناسب به تولید محتواهای غنی انقلابی و اسلامی اهتمام داشته باشیم.

وی با بیان اینکه افراد برگزیده و نفرات برتر در این رویداد به مرحله کشوری مسابقات اعزام می شوند،گفت: یکی از برنامه‌های سپاه البرز این است که از ظرفیت‌های بسیج استان در برنامه اصلی و عرصه‌های مختلف استفاده شود و این رویداد کنونی یک رزمایش است.

سردار حیدرنیا  با بیان اینکه تیم هایی که قرار است در قالب طراحی بازی‌ها کار کنند باید مواردی با موضوعات کرونا، بسیج و مدافعان سلامت را پیگیری کنند ، ادامه داد: سیستم مدیریتی بسیاری از کشورها از جمله جمهوری اسلامی با بکارگیری ظرفیت‌هایی مانند بسیج به دنبال مقابله با این بیماری بوده اند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با این توضیح که در بحث بیماری کرونا بسیج در موضوعاتی مانند غربالگری، گندزدایی و ضدعفونی، تولید ماسک، واکسیناسیون و مواسات و کمک‌های مومنانه بسیج کارهای زیادی را پیش برده است، افزود: در بحث طراحی بازی بر طبق رویداد تولید محتوی دیجیتال توجه به این موارد مهم است.

وی با بیان اینکه در تولید اپلیکیشن‌ها مدیریت بحران محله محور در قالب طراحی آپ‌هایی که در بحران‌هایی مانند سیل و زلزله به عنوان نقشه راه و تشریح کننده تمامی امکانات و خدمات بتوان از آن استفاده کرد، بسیار حائز اهمیت است، گفت: در بحث بحران‌ها به هنگام وقوع سیل در پل دختر استان لرستان پیش بینی‌ها بر این بود که 5 هزار خانوار اسیر این بلای طبیعی شده‌اند ولی در دو روز اول تنها 2 هزار چادر برای اسکان سیل زدگان آنجا توزیع شد و نیمی از خانواده‌های دچار بحران ناشی از وقوع سیل نتوانستند این چادرها را دریافت کنند.

وی ادامه داد:برای توزیع کمک‌های مردمی میان خانواده‌ها اصلاً مرجع جامعی بر اساس نیاز واقعی خانواده‌ها در دسترس نبود، در نتیجه باید در طراحی اپ‌ها برای مدیریت بحران به نیازمندی‌ها دقت کنیم.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.