عملیات اجرایی احداث مخزن ۵ هزار مترمکعبی آب در نظرآباد آغاز شد

نماینده عالی دولت در استان البرز با اشاره به اختصاص ۵۵ میلیون مترمکعب از آب سدهای طالقان و امیر کبیر کرج به استان البرز گفت : توسعه زیر ساخت ها برای جذب این سهمیه در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، در آیین کلنگ زنی احداث مخزن ۵ هزار مترمکعبی آب شرب شهرستان نظرآباد، اظهار داشت: بر همین اساس طی یک ماه گذشته تاکنون این دومین پروژه ذخیره و تصفیه خانه آب است در شهرستان های فردیس و نظرآباد استان البرز کلنگ زنی می شود.

وی ادامه داد: هرکدام از این مخازن دارای پنج هزار مترمکعب ظرفیت بوده که باید به تدریج سهمیه اختصاصی استان وارد مدار مصرف شود.

شهبازی گفت : پروژه تامین آب شهرک فرهنگیان وآزادگان نظرآباد از محل اعتبارات تنش آبی تامین بودجه شده و این پروژه در مدت زمان یک سال اجرا و بهره برداری می شود.

استاندار البرز بیان داشت : با وجود اینکه ۲ سد بزرگ در استان داریم اما اکنون بیش از ۸۰ درصد آب آشامیدنی استان از منابع زیر زمینی تامین می شود.

وی افزود: برهمین اساس وزارت نیرو مجوز برداشت ۵۵ میلیون مترمکعب آب از این سدها به البرز داده که در مجموع میزان برداشت سالانه از این سدها به ۱۱۰ میلیون متر مکعب می رسد.

استاندار البرز گفت: احداث تصفیه خانه پنج هزار متر مکعبی شهرستان نظرآباد اقدام خوبی برای بهبود کیفیت آب این شهرستان است که به تامین آب پایدارشرب و مصارف صنعتی منطقه کمک می کند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.