اعلام آمادگی سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در بخش تجهیزات پزشکی و دارویی ایران

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: سرمایه گذاران خارجی برای حضور در ایران و سرمایه گذاری در بخش تجهیزات پزشکی و دارویی اعلام آعلام آمادگی کرده اند.

به گزارش  پایگاه خبری همگام با البرز از کرج پرهام رضایی در بازدید رئیس و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز از شهرک صنعتی و دارویی برکت در ساوجبلاغ اظهار داشت: شهرک صنعتی دارویی برکت یکی از شهرکهای تخصصی در استان البرز است که از زیر ساخت لازم برای احداث کارخانه‌های دارویی برخوردار است.

وی افزود: در راستای حل مشکلات شهرک دارویی برکت، مسائل آن در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز مطرح شد.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه البرز یکی از قطب‌های داروسازی کشور است، بیان کرد: با توجه به این ظرفیت استقرار صنایع دارویی مختلف و شرکت‌های تهیه مواد اولیه نتایج بسیار خوبی به همراه دارد.

وی در ادامه گفت: انتظار از این شهرک و متولیان آن تسریع و تکمیل عملیاتی تر واحدهای مستقر در مجموعه صنعتی فوق و حرکت به سمت فاز توسعه ای است.

رضایی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی البرز آمادگی کمک به شهرک دارویی برکت را دارد، ادامه داد: یکی از کشورهای مطرح و فعال در زمینه تجهیزات پزشکی در آسیا خواهان سرمایه گذاری در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است و در حال برنامه ریزی برای سفر یک هیات تجاری از البرز به این کشور هستیم.

وی با بیان اینکه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز در این دوره به صورت تخصصی فعالیت می کند، ادامه داد: باید تلاش کرد در کنار تولید کالاهای با صرفه اقتصادی در داخل کشور، کالاهای مورد نیازی که ساخت نمونه ایرانی آن به صرفه نیست را از راه واردات تامین کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه البته سرمایه گذاری در داخل کشور در صورت همکاری مشترک با سایر کشورها می تواند به کاهش اثرات ناشی از تحریم‌ها کمک کند،تصریح کرد: ظرفیت اتاق بازرگانی البرز به منظور ترغیب سرمایه گذاران برای حضور در شهرک دارویی برکت و اعزام هیات‌های تجاری به کار گرفته می‌شود.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.