حدود ۱۵ تا ۲۰ در صد جامعه کشور نابارور هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز با بیان اینکه حدود ۱۵ تا ۲۰ در صد جامعه نابارور هستند، گفت : برخی بیمارستان های دولتی و خصوصی این استان به رغم تامین امکانات و خدمات بیمه ای ، از ارائه خدمات به زوج های نابارور شانه خالی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز دکتر داود زارع در نشست خبری که با اغصحاب رسانه برگزار شداظهار داشت: از سه بیمارستان دولتی و خصوصی استان البرز که امکانات خدمات ناباروری در آنها فراهم شده است ، فقط یک بیمارستان  خدمات کامل به زوج های نابارور ارائه می دهد.

وی افزود: این درحالی است که بیمه سلامت و سایر بیمه ها با این بیمارستان ها قرار داد منعقد کرده اند و طبق تعرفه هزینه ناباروری را پرداخت می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز گفت : در این زمینه پیگیری هایی انجام شده اما انتظار می رود مسوولان بیمارستان های مذکور به اهمیت موضوع توجه کنند ضمن آنکه خدمات به این نوع بیماران برای مراکز بیمارستانی به لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.

زارع با اشاره به اجرایی شدن طرح دارویار از ابتدای سال جاری در کشور عنوان کرد: بر اساس این طرح ، ارز ترجیحی دارو از بخش های تولید و توزیع به مصرف کننده انتقال یافته که این امر به تعادل بخشی در تولید ، توزیع و عرضه دارو کمک می کند.

وی افزود: مردم برای بهره مندی از مزایای این طرح باید نسخه های الکترونیکی از پزشکان مطالبه کنند تا بتوانند دارو را با قیمت مناسب تهیه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت البرز یادآور شد: سال گذشته ۲۵۰ هزار نسخه پزشکی فیزیکی در استان البرز داشتیم که امسال به حدود ۷۰ هزار نسخه کاهش پیدا کرده که امیدواریم تمام پزشکان به صورت الکترونیکی برای بیماران نسخه ارائه کنند ضمن آنکه نسخه هایی که نیازمند به تائید بیمه سلامت هستند به تلفنی از طریق شماره تلفن ۲۲۰ یا ۳۴۴۸۸۳۲۰ با ارائه مستندات و کد ملی تائید خواهد شد.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.