82 درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید البرز عملیاتی می شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: از ابتدای امسال بیش از 82 درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز با همکاری دیگر دستگاهها به مرحله اجرا رسیده و عملیاتی شده اند.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز رامین ربیعی اظهار داشت: از ابتدای سال 1401 تاکنون و در 101 جلسه از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز 438 پرونده مطرح شده است.

وی با اشاره به سهم بالای مسایل بانکی از مصوبات ستاد تسهیل که در این مدت 196 مصوبه بوده است، افزود: 23 مصوبه مربوط به تسهیلات سرمایه ثابت، 105 مصوبه مربوط به سرمایه در گردش و 68 مورد مربوط به استمهال بدهی بانکی بود که در مجموع حدود 40 درصد از مصوبات به بخش بانکی اختصاص داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز تصريح کرد: 41 مصوبه ( 8 درصد) مربوط به تامین اجتماعی، 42 مصوبه (9 درصد) مربوط به امور مالیاتی و 203 مصوبه (43 درصد) مربوط به دستگاههای خدمت رسان همچون ادارات آب، برق، گاز، شهرداری ها و …، است.

ربیعی با تاکید بر اینکه استمرار و فعالیت واحدهای تولیدی، هدف کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است؛ گفت: با توجه به تاکیدات رئیس جمهور کشورمان هیچ دستگاهی حق تعطیلی واحد تولیدی را ندارد و اساس تصمیمات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با مدیریت شخص استاندار البرز تشکیل می شود بر همین مبناست.

وی افزود: واحدهای تولیدی که مشمول قانون رفع موانع تولید هستند جهت طرح مسائل و مشکلات خود از طریق سامانه بهین یاب – درگاه خدماتی وزارت صمت- و یا با مراجعه مستقیم به درگاه ستاد تسهیل، مشکلات و مسائل پیش روی خود را ثبت نموده و پس از آن مراتب در دستور کار سازمان صمت و کارگروه تخصصی قرار گرفته که بعد از بررسی دستگاه ذیربط در صورت نیاز به مصوبه در اولین جلسه کارگروه اصلی مطرح و تصمیمات آن ابلاغ می شود.

ربیعی در پایان گفت: خوشبختانه عمده مشکلات واحدهایی که از این طریق طرح موضوع شده اند رفع شده و برای جلوگیری از توقف تولید از همه ظرفیت های قانونی این کارگروه استفاده می شود.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.