۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی فردیس رفع تصرف شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس گفت: در راستای حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، ۲۰۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی شهرستان فردیس رهاسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز علیرضا بدری، امروز در جمع خبرنگاران استان البرز اظهار داشت: با شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغات شهرستان، طبق دستور  دادستان محترم، با همکاری نیروی انتظامی  و نمایندگان دستگاه های ذیربط، ۵۰ مورد تفکیک و قطعه بندی غیرمجاز و ۴۱ مورد دیوارکشی غیرمجاز  به  مساحت تقریبی ۳ هزار و ۸۰۰ مترمربع  قلع و قمع  شد.

وی افزود: همچنین ۵ مورد محوطه سازی، شن ریزی و ایجاد معبر بین مزارع به مساحت تقریبی ۸ هزار مترمربع، ۳ مورد دپوی مصالح، ۴ مورد پی کنی و گودبردادی به مساحت تقریبی ۳۰۰ مترمربع، ۲۰ مورد  جدول گذاری به  طول ۳۰۰ متر به عنوان مستحدثات غیرمجاز اعمال قانون و تخریب اقدام شد.

این مقام مسؤول مجموع مساحت تقریبی اراضی کشاورزی آزادسازی شده را  ۲۰۰ هزارمترمربع اعلام کرد و ادامه داد: صیانت از اراضی زراعی و باغات از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است که در این راستا با متخلفین و افراد سودجو که نسبت به دست اندازی و تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی  اقدام می‌کنند، برخورد جدی خواهد شد‌.

وی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغات، موارد را از طریق سامانه ۱۳۱ جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.