کلاهبرداری میلیاردی با جعل مدارک هویتی در البرز

فرمانده انتظامی البرز از دستگیری اعضای یک باند کلاهبرداری که با استفاده از مدارک هویتی جعلی ۶ فقره کلاهبرداری به ارزش ۲۲ میلیارد ریال کرده بودند، در این استان خبر داد.

سردار عباسعلی محمدیان  ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر اینکه یک باند کلاهبرداری، با تهیه مدارک هویتی جعلی و با الصاق عکس خودشان بر روی آن اقدام به تهیه کارت ملی با هویت جعلی کرده و با استفاده از این مدارک و مراجعه به بانک اقدام به افتتاح حساب و اخذ دسته چک برای انجام کلاهبرداری می کنند، بررسی موضوع در دستورکار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: بلافاصله کارآگاهان وارد عمل شده و پس از تحقیق و بررسی های شبانه روزی مشخص شد که موضوع صحت داشته و این افراد تاکنون از تعدادی از شکات در سطح کرج و استان های همجوار کلاهبرداری کرده اند.

سردار محمدیان خاطرنشان کرد: متهمان ابتدا با مدارک جعلی یک چهاردیواری تحت عنوان کارگاه در ماهدشت اجاره کرده و سپس به اصناف مربوط به قالب های فلزی و آهنی برای اجاره وسایل  رفته و به صورت ماهانه و ارائه چک تضمینی از دسته چکی که تحت عنوان جعلی مذکور گرفته بودند قالب های فلزی را به چهاردیواری منتقل کرده و پس از چند روز  چهار دیواری را  به صاحبش تحویل و  قالب ها را به استان تهران منتقل کرده و متواری می شدند.

وی گفت: ماموران در تحقیقات پلیسی، با انجام اقدامات اطلاعاتی چهار نفر از اعضای این باند کلاهبرداری که همه سابقه دار بودند را در استان های البرز، تهران و آذربایجان شرقی شناسایی و با هماهنگی قضائی در چند عملیات غافلگیرانه  همه آنها را دستگیر کردند.

وی  با اشاره به اعتراف متهمان به ۶ فقره کلاهبرداری یادآور شد: ارزش کلاهبرداری های صورت گرفته توسط این باند بیش از ۲۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه تحقیقات بر روی این پرونده همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: همه مالباختگان این پرونده شناسایی و تاکنون ۲ مالخر اموال مسروقه در این زمینه دستگیر شده اند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.