آغاز همکاری پژوهشگاه رویان با پارک علم و فناوری البرز

به منظور هم افزایی و توسعه همکاری های مشترک، مهندس مهدی عباسی رئیس پارک علم و فناوری البرز و دکتر عبدالحسین شاهوردی رئیس پژوهشگاه رویان و امیر رضا ادیب آذر رئیس مرکز رشد زیست فناوری رویان تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز بر اساس این تفاهم نامه که با حضور مهندس مهدی عباسی رئیس پارک علم و فناوری البرز و رئیس مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی در پژوهشگاه رویان امضاء شد، پارک علم و فناوری البرز و پژوهشگاه رویان و مرکز رشد زیست فناوری رویان در زمینه تبادل اطلاعات و امکانات، استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های علمی و فنی، پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، کارآفرینی، اجرایی و قانونی در جهت حمایت از فناوران و صاحبان ایده در سطح کشور همکاری می کنند.

توسعه شرکت های دانش بنیان و فناور از دل پژوهش ها و فعالیت های علمی
دکتر عبدالحسین شاهوردی با اشاره به دستاوردهای این پژوهشگاه در عرصه علم و فناوری گفت: موقعیت خوب و ظرفیت های مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز و همچنین فعالیت دو مجموعه در زمینه توسعه مراکز رشد و ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان و فناور فرصت مناسبی برای این دو مجموعه است و پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی تلاش می کند از شرکت های دانش بنیان و فناور استان و پارک علم و فناوری البرز بویژه در حوزه سلامت حمایت کند.
رئیس پژوهشگاه رویان با اشاره به اینکه فعالیت های علمی و پژوهشی خوبی در جهاد دانشگاهی انجام شده است خاطرنشان کرد: اولویت و کار اساسی در شرایط کنونی نزدیک کردن ارتباط بین پژوهش و فناوری و توسعه فناوری و تجاری سازی ایده هاست تا این ایده ها به دستاورد و محصول تبدیل شوند.
وی با اشاره به اینکه از نگاه آماری به سوی تقویت فعالیت های کیفی در حوزه دانش بنیان و تجاری سازی فعالیت ها حرکت کنیم گفت: یکی از اولویت ها باید ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان و فناور از درون فعالیت های جهاد دانشگاهی و از دل پژوهش ها و فعالیت های علمی باشد و این نوع جرکت می تواند ضمن دسترسی به دستاوردهای نوآورانه به اشتغال و کارآفرینی منجر شود.

شاهوردی افزود: جهاد دانشگاهی از نظر نیروی انسانی و اعتبار واقعا مجموعه بزرگ و با برندی محسوب میشود. نمیتوان سرمایه را تنها پول نقد دانست و جهاد دانشگاهی از جهات زیادی پتانسیل بالایی دارد.
وی به مزیت های پارک علم و فناوری البرز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این پارک اهمیت زیادی به آموزش و تربیت نیروی انسانی داده می شود. قطعا این روند می تواند موجب افزایش سرعت پیشرفت پارک علم و فناوری البرز نسبت به پارکهای دیگر شود .

وی بر هدفگذاری مناسب در حوزه فعالیت های علمی و فناوری اشاره و تاکید کرد و گفت: برای مثال موسسه رویان در جهاد دانشگاهی به سطحی رسیده است که تنها با آوردن نام این مجموعه بسیاری از مشکلات حل و گره ها گشوده می شود. لذا مرکزی مانند رویان یا مرکز رشد می تواند به عنوان الگویی حسنه برای بخش های دیگر علمی و فناوری کشور علی الخصوص جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز باشد.

استان البرز قطب فعالیت های دانش بنیان کشور
مهندس مهدی عباسی در این نشست ضمن معرفی برخی دستاوردها و ظرفیت های مجتمع و پارک علم و فناوری البرز گفت: استان البرز و پارک علم و فناوری البرز در بسیاری از شاخص های علمی و فناوری بویژه عرصه دانش بنیان در کشور موقعیت خوبی دارد و نگاه ما این است که با حضور مجموعه های معظم علمی و فناوری مثل پژوهشگاه رویان در استان و پارک علم و فناوری البرز این موقعیت بیش از گذشته تقویت شده و به شرایط مطلوب برسد.

رئیس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به اینکه مجموعه های خوبی در حوزه سلامت در استان البرز قرار دارند به جایگاه و نقش پژوهشگاه رویان اشاره کرد و گفت: امروز این فرصت فراهم شده تا رسما شاهد حضور رسمی و موثر پژوهشگاه رویان و مرکز رشد زیست فناوری رویان در استان و پارک علم و فناوری البرز باشیم تا شرکت ها و احدهای فناور حوزه سلامت استان بتوانند با مجموعه رویان و دستاوردهای آن بیش از هر زمانی آشنا شده و برای تجاری سازی و توسعه ایده های خود با همکاری و نظارت این مجموعه وزین بکوشند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.