از ظرفیت موقوفات برای توسعه دانش در کشور بهره می بریم

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه بایستی بهترین ظرفیت ها را برای پیشرفت ها به کار ببندیم، گفت: به همین منظور از ظرفیت موقوفات برای توسعه دانش در کشور بهره می بریم.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی امروز در آیین بهره برداری از خط تولید مودم بومی  کشور با نام  صاایران (TD-FD) که در مجتمع  فرهنگی تفریحی لیستر کرج برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مسیر آینده ۴۰ ساله پیش رو را ریل گذاری کرده و در بخش هایی از این بیانیه به استفاده از فرصت های مادی کشور برای آبادانی کشور تاکید کرده اند.

وی با بیان اینکه از شرکت های دانش بنیان برای ورود به بازار استقبال می کنیم، افزود: باید تلاش کنیم تا هر محصولی که تولید بومی و ملی دارد از خارج وارد نشود و با استفاده از ظرفیت های داخلی تولیدات را توسعه دهیم.

وی گفت: هم اکنون کشور رویکرد خوبی در تولید محصولاتی توسط شرکت های دانش بنیان دارد و بایستی با استفاده از ظرفیت موقوفات به این حرکت پرشتاب کشور کمک کنیم.

خاموشی عنوان کرد: در استفاده از ظرفیت موقوفات برای تولید دانش و ثروت از مشارکت بخش خصوصی استفاده می کنیم به طوریکه بیشتر سهام برای بخش خصوصی و کمتر آن مربوط به اوقاف است که همچون این اتفاقات خوب در دیگر استان ها نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه موقوفه لیستر مرحوم میرسپاهی کرج  با نیت ایتام می باشد، بیان داشت: هر چه بهره وری در این موقوفات بیشتر شود اجرای نیات بهتر انجام می شود و سعی می کنیم با تجاری سازی این ظرفیت ها  یک شکل طبیعی و بازاریابی خوبی داشته باشیم.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: سعی می کنیم با توسعه این گونه شرکت های دانش بنیان، توسعه زیرساخت ها را داشته باشیم به طوریکه اکنون در این مجموعه تولید خط مودم بومی کشور راه اندازی شد و در آینده نزدیک نیز تولید خط موبایل بومی را در این مجموعه خواهیم داشت.

وی گفت: هم اکنون در سراسر کشور ۳۵ شرکت دانش بنیان در حال شکل گیری می باشد.

خاموشی یادآور شد که وقف سه گزار اصلی دارد که شامل حفظ موقوفات، بهینه سازی و افزایش بهره وری و همچنین اجرای نیات واقفین می باشد و موقوفات در طولانی مدت رفاه عمومی جامعه را در نظر گرفته اند.

شرکت دانش بنیان سامان آزما با حمایت اپراتور ایرانسل و سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان ماهانه بالغ بر ۱۵۰ مودم را تولید و روانه بازار می کند.

پدری که پسر ۲۳ ساله خود را به قتل رساند

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.