مانور نهایی بازگشایی حضوری مدارس البرز آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش البرزاعلام کرد: مانور نهایی بازگشایی حضوری مدارس البرز با شعار « سلامتی - کیفیت آموزشی» به مدت سه روز در مدارس این استان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز از کرج سالار قاسمی امروز در نشست با مدیران مدارس استان البرز در بستر شبکه شاد ضمن تبریک هفته بسیج،اظهار داشت : این مانور با هدف رفع موانع  و محدودیت های حضور دانش آموزان، بررسی وضعیت مدارس بر اساس دستورالعمل های بهداشتی، بالا بردن کیفیت آموزشی ،اطلاع رسانی و آماده کردن دانش آموزان برای امتحانات حضوری در مدارس اجرایی شده است.

وی افزود: اگر مدیران مدارس استان پای کارنبودند، آموزش و پرورش البرز به توفیقات ارزشمند بسیاری در کسب رتبه های برتر جشنواره های بین المللی و کشوری، کنکور، شاخص های ازیابی عملکرد و دستگاه برتر فرهنگی استان و جشنواره شهید رجایی دست پیدا نمی کرد.

قاسمی  به مشکلات اصلی آموزش و پرورش البرز در بخش فضای آموزشی و تجهیزات اشاره  کرد و گفت: اولیای دانش آموزان نسبت به کمبودهای مدارس استان آشنایی کامل دارند لذا برای حضور فرزندانشان در کلاس های درس حضوری نیاز به اطمینان بخشی مدیران در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی درمدارس دارند.

وی  ادامه داد: عده ای فضا سازی می کنند تا آموزش حضوری در مدارس اتفاق نیفتد در حالی که سیاست تعلیم و تربیت، آموزش حضوری حداقل یک یا چند روز یک بار درهفته است.

قاسمی گفت: به رغم تلاش بی نظیرمعلمان استان البرز، آموزش مجازی به دلیل شرایط کرونایی کیفیت مناسب را ندارد و برای کیفیت بخشی به فرآیند یادگیری لازم است دانش آموزان در کلاس های درس طبق برنامه کلاسی تقسیم بندی ویژه بازگشایی درمدارس حضور پیدا کنند که این مهم نیاز به تلاش ، برنامه ریزی و نظارت مدیران مدارس دارد.

وی افزود: آموزش حضوری دانش آموزان در مدارس البرز نیاز به کار تیمی و احساس مسوولیت همه فرهنگیان دارد تا دانش آموزان در کلاس درس معلمان که پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی درآن رعایت شده باشد حضور یابند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزبه نظارت روزانه و میدانی مدیران نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش استان برای ارزیابی وضعیت مدارس اشاره کرد و یادآورشد: بی نظمی، افت تحصیلی، عدم مهارت آموزی، تعاملات و روابط اجتماعی، ترک تحصیل وآسیب های اجتماعی از جمله مشکلاتی است که به دلیل درخانه ماندن دانش آموزان در مدارس به علت شیوع و تداوم ویروس کرونا بوجود آمده است.

وی به موضوع مهم واکسیناسیون دانش آموزان و معلمان در البرز پرداخت و خاطرنشان کرد: تا کنون همه معلمان دز اول و دزدوم و ۹۵ درصد دانش آموزان دز اول و ۶۸ درصد دز دوم را دریافت کرده اند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.