چهارمین نشست تخصصی “اخلاق در شیلات و آبزی‌پروری در البرز برگزار شد

رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی ( ره) وزارت جهاد کشاورزی از برگزاری چهارمین نشست تخصصی "اخلاق در شیلات و آبزی‌پروری در البرز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز سید داود میررحیمی رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی ( ره) وزارت جهاد کشاورزی ظهر امروز در نشست تخصص اخلاق در شیلات و آبزی پروری که در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزارشد، اظهار داشت: امنیت بخش غذایی در کشور دارای اهمیت است و چالش های آن باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه آب و خاک و ضایعات محصولات کشاورزی از جمله این چالش ها هستند، افزود: اگر با بد اخلاقی های رفتاری توسط کشاورزان و افرادی که در آن تجارت انجام می شود مقابله و کنترل نشود امنیت غذایی در کشور تحت الشعاع قرار گرفته و به خطر خواهد افتاد و آسیب زیادی خواهیم دید.

رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی ( ره) وزارت جهاد کشاورزی با توجه به اینکه ضریب خود اتکایی ما در حوزه کشاورزی در کشوری بالغ بر 80 درصد بوده است، بیان کرد: با توجه به افزایش بیش از اندازه مصرف کودها و سموم شیمیایی محصولات سالمی را روانه بازار می شود که نیاز به آموزش بهره برداران و گلخانه داران و رفتار صحیح در تولید به محصول سالم باید پیدا شود.

میر رحیمی با اشاره به اینکه ایران با محدودیت آب مواجه است ، عنوان کرد: اگر نتوانیم در این حوزه اخلاق را رعایت کنیم با از بین رفتن منابع آب روبرو می شویم و درآمد و ارز کمتری وارد کشور می شود و ایندگان با بحران های فراروانی روبرو می شوند.

وی ادامه داد: تمام تلاش خود را می کنیم تا از طریق برگزاری همایش علمی اخلاق در کشاورزی و غذا دانشمندان،متخصصان،محققانی که در این حوزه فعالیت کی کنند دستاوردها،دیدگاه‌ها ایده‌ها و فناوری های خودشان را معرفی تا اخلاق در کشاورزی و غذا رعایت شود.

میر رحیمی با بیان اینکه ما در این همایش به دنبال این هستیم که این جریان در کشور از نظر فکری شکل گیرد و بهره برداران بتوانند با موضوع رعایت اخلاق در کشاورزی زمینه امنیت غذایی بهتری را در کشور فراهم کنند، ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش اخلاق در کشاورزی و غذا در مرکز آموزش عالی امام و مدیریت کار در دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهادکشاورزی ارسال و از بین این مقالات ارسالی داوری و برگزیدگان مشخص می گردند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/الناز کوهزاده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.