4 هزار و ۶۹۸ هکتار اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی البرز

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: چهار هزار و ۶۹۸ هکتار انجام شد که ۲ هزار و ۱۲ هکتار در طالقان، ۱۸۳ هکتار در کرج، یک هزار و ۷۸ هکتار در ساوجبلاغ و ۷۹۵ هکتار دراشتهارد اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز اصغر بیات صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته منایع طبیعی برگزار شد، با اشاره به اینکه حفاظت از عرصه های منابع طبیعی وظیفه همه ماست و همه ما در ارتباط با منابع طبیعیدینی بر گردن داریم ، اظهار داشت: در بخش کاشت نهال سهم البرز ۲ میلیون اصله نهال بوده و در ظرف ۴ سال آینده این عدد باید به ۸ میلیون نهال در استان برسد.

وی افزود: اجرای ۴۰۰ هکتار جنگل کاری در حاشیه جاده ماهدشت به اشتهارد با مشارکت راهداری و بسیج سازندگی آماده  ودر هفته منابع طبیعی با مشارکت بسیج سازندگی و هلال احمر آغاز می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز با اشاره به اینکه سهم البرز در تولید یک میلیارد اصله نهال ۱۶ درصد است در حالیکه بیش از این در استان تولید نهال داشته ایم،گفت: بر اساس مطالعات انجام شده در هر هکتار ۴۰۰ اصله نهال کاشته می شود که با کاشت این تعداد نهال سرانه فضای سبز در استان را از ۱۱ متر مربع به ۲۰ مترمربع خواهیم رساند.

بیات با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد مناطق استان سیل خیز است و هر ساله شاهد سیلاب در مناطق مختلف استان هستیم که متاسفانه بیشترین خسارت در مناطق مسکونی روستایی و شهری که در منطقه سیل خیز هستند رخ می دهد، عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۲۰ هکتار از عرصه ها  در البرزبا نوع عملیات با نقشه دقیق دارای برنامه است که اگر با تخصیص ملی و استانی این اقدامات انجام شود جلوی مخاطرات استان گرفته می شود.

بیات با اشاره به اینکه در استان البرز2سد مهم کرج و طالقان وجود دارد، افزود: این اقدامات در بالادست سدها عمر مفید سد را افزایش می دهد و کمک به تامین آب شرب البرز و تهران می کند که از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که نمونه بارزآن  عدم اجرای این طرح ها را در سیلاب خرداد ماه سال گذشته بوده است که منجر به بسته شدن خروجی سد کرج شد و مشکلات زیادی برای تهران و البرز ایجاد کرد که  خود یک مشکل در امنیت ملی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال آینده قرار است در سطح پنج هزار و ۱۴۹ هکتار طرح های آبخیزداری اجرا شود،خاطرنشان کرد: چهار هزار و ۶۹۸ هکتار اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی البرز در سال 1402 انجام شده است.

وی با توجه به اینکه  ۱۲۱ فقره آزادسازی اراضی ملی در سطح ۱۲۷.۱ هکتار  و۱۵۶ فقره عملیات در پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در قالب ماده ۵۵ در سطح ۱۴۱.۳ هکتار انجام شد ه است، ادامه داد: ۵۰۷ اصله به میزان ۳۴ مترمکعب  چوب کشف و ضبط شد.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.