پیست اسکی دیزین به زودی بازگشایی می‌شود

معاون گردشگری البرز با اشاره به اینکه گفت: امسال در اقدامی ارزشمند کلیپ حرفه‌ای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان تولید شد که در وزارت میراث فرهنگی امتیاز بالایی دریافت کرد.

به گزارش پایگاه شهرام علی‌محمدی در حاشیه نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، اظهار کرد: از آنجایی که استان البرز در زمینه گردشگری کشاورزی به خصوص گلخانه‌ای از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است و دارای گلخانه‌هایی است که در سطح کشوری شناخته شده هستند، حضور فعالان حوزه کشاورزی در این نمایشگاه بسیار پررنگ بود.

معاون گردشگری البرز افزود: غرفه استان البرز در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته که از ۲۳ تا ۲۶ بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های کشور در تهران برگزار شد با محوریت گردشگری کشاورزی طراحی شده و پذیرای بازدیدکنندگان بود.

به گفته علی‌محمدی در کنار اقدامات مختلف، ارائه بسته‌های گردشگری از طریق تشکل‌ و انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی، انجمن حرفه‌ای واحدهای اقامتی، پذیرایی و راهنمایان گردشگری برای معرفی ظرفیت‌ها و تورهای گردشگری استان البرز انجام می‌شود.

علی ‌محمدی با اشاره به اینکه گردشگری خوراک در استان البرز نیاز به اقدامات و معرفی بیشتری دارد، تصریح کرد: موضوع گردشگری خوراک در نمایشگاه به صورت ویژه مورد توجه قرار می‌گیرد و آیین سمنو پزان البرز با رویکرد بهتری امسال در نمایشگاه ارائه می‌شود که علاوه بر ایجاد جذابیت با موضوع گردشگری کشاورزی مرتبط است و در عین حال پذیرایی از بازدیدکنندگان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه البرز با در اختیار داشتن ۶۰۰ متر فضا در نمایشگاه جزو استان‌های رده اول دیده شده، گفت: امسال سازمان همیاری‌های شهرداری کرج و اتاق بازرگانی مشارکت خوبی در نمایشگاه دارند و حضور بخش خصوصی در برگزاری نمایشگاه ستودنی است به گونه‌ای که صد در صد اعتبارات توسط بخش خصوصی تأمین شده و اقدامات اجرایی توسط شرکت گردشگری سیمرغ صورت می‌گیرد.

معاون گردشگری البرز با اشاره به اینکه قابلیت‌های ویژه‌ای در زمینه گردشگری ورزشی و صنعتی و همچنین گردشگری سلامت دراستان البرز وجود دارد، افزود: الویت ما معرفی ظرفیت‌های گردشگری ورزشی البرز است از جمله پیست اسکی دیزین که به زودی بازگشایی می‌شود، باشگاه‌های سوارکاری، مناطق کوهنوردی، رودخانه کرج و… در قالب بسته یک روزه گردشگری ورزشی در نمایشگاه انجام می‌شود. شهرستان‌های ساوجبلاغ و طالقان ظرفیت بسیار بالایی در زمینه گردشگری سلامت دارند و فعالان این حوزه نیز حضور پررنگی در نمایشگاه خواهند داشت.

علی‌محمدی همچنین با اشاره به اینکه البرز با داشتن ۳۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی می‌تواند در زمینه گردشگری صنعتی نیز عملکرد خوبی داشته باشد، گفت: به همین منظور تعریف بسته‌هایی با مشارکت اتاق بازرگانی و دفاتر خدمات مسافرتی مد نظر قرار دارد که می‌تواند شروع خوبی در این زمینه باشد.

وی با اشاره به حضور ۹ هنرمند صنایع دستی استان البرز و ارائه آثار و اجرای کارگاه زنده، حضور صنایع وابسته به گردشگری از جمله تمام ملزومات مورد نیاز در واحدهای اقامتی، پذیرایی، هتلینگ و … را از دیگر ابعاد این نمایشگاه بزرگ برشمرد.

معاون گردشگری البرز تبلیغات را اصل مهمی در معرفی توانمندی‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان عنوان کرد و افزود: در زمینه تبلیغات باید به سمت فعالیت‌های استارتاپی و توسعه شتاب‌دهنده‌ها برویم تا با گسترش فعالیت‌های دیجیتال و در بستر اینترنت اطلاعات گردشگری استان را در اختیار گردشگران قرار دهیم و کتابچه اکترونیک گردشگری استان نیز ظرفیت خوبی در این زمینه است.

علی‌محمدی تولید محتوا در قالب‌های مختلف از جاذبه‌ها و امکانات گردشگری استان را امری ضروری برشمرد و گفت: امسال در اقدامی ارزشمند کلیپ حرفه‌ای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان تولید شد که در وزارت میراث فرهنگی امتیاز بالایی دریافت کرد و در نمایشگاه بین‌المللی نیز در کنار دیگر موارد به نمایش گذاشته می‌شود.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.