استفاده از روش های سنتی و بروکراسی اداری پیچیده در پشیبرد امر دریایی کشور اثر گذار نیست

پنجمین نشست هم اندیشی فعالان دریایی کشور با موضوع کسب و کارهای دریایی، چالش ها و ظرفیت‌ها در هتل فرودگاه پیام برگزار شد.

به‌ گزارش پایگاه خبری همگام با البرز محمد مهمد مهدی سالاری رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی با بیان اینکه سیاست های کلی توسعه دریامحوررهفته گذشته با بررسی های مجمع تشخیص نظام ‌نهایی و توسط رهبری ابلاغ شد،اظهار داشت : در همان جلسه قرار شد، جهت گیری ها را مطابق با این سند تنظیم‌ و با اتکا به توانمندی های حوزه دریا فعالیت ها را انجام‌نماییم و از تجربیات پیشکسوتان و فعالان عرصه استفاده‌ و فصل نوینی را در این عرصه ایجاد نماییم.

وی افزود: چندین بند کلیدی در این سند وجود دارد که بدون اتکا به فعالین حوزه دریا نمی‌توان این اهداف را محقق ساخت نمی توان ‌همچون‌گذشته با استفاده از مدل های سنتی گذشته و بوروکراسی های دولتی امور را دنبال نمود.

سالاری با اشاره به اینکه باید جایگاه جهانی در این حوزه دست یافت و رتبه اول منطقه را کسب کنیم گفت:با توجه به وجود رقبای جدی باید عقب افتادگی ها را جبران کرده و با وجود رقبای موجود راه حل های جدی اتخاذ شود.

ریس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور بیان کرد: از دیگر مسائلی که در این سند اشاره شده است باید همکاری مناسبی با کشورهای همسایه داشته باشیم و بسترهای سرمایه گذاری با استفاده از ظرفیت‌های کشورهای همسایه مهیا شود.

وی ادامه داد: قطب های پیشران‌ را در سواحل ایجاد و با راهکارهای لازم مورد توجه و اتخاذ قرار گیرد که همه اینها بدون اتکا به پیشکسوتان توان داخلی، بخش خصوصی و … بدون‌شک ایجاد نخواهد شد.

سالاری عنوان کرد: تلاش می شود در شورای عالی صنایع دریایی بیش،از ۱۲ کارگروه تخصصی ایجاد شود. این مسوول با بیان این که ما عادت کرده‌ایم از عینک‌دولتی برای انجام امور استفاده کنیم تصریح کرد: با تکیه بر رهنمون‌های مقام‌معظم رهبری و با تعامل با مردم و مشارکت مردمی این اهداف را پیگیری کنیم.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.