بیش از ۷۰۰ ساختمان و واحد منابع طبیعی نیاز به تجهیزات و ملزومات دارد

مشاور رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در امر حفاظت گفت: پنج هزار و ۱۰۰ نفر نیروی محافظ در این سازمان امر حفاظت از منابع طبیعی و ملی کشور را بر عهده دارند.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز سید ناصرالدین عمادی  در گردهمایی فرماندهان یگان حفاظت منابع طبیعی سراسر کشور که در مرکز آموزش جوانشیر سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری مستقر در کرج برگزار شد با بیان اینکه تعداد نیروهای محافظ یگان منابع طبیعی برای عرصه گسترده کشور بسیار کم است، اظهار داشت: به رغم تعداد کم نیروهای محافظ منابع طبیعی، ۲۵۰ هزار محافظ افتخاری، یک هزار سازمان مردم نهاد و حدود ۱۰۰ هزار دهیاری در کشور ظرفیتی عظیم برای نگهبانی و مراقبت از عرصه های ملی کشور هستند.

وی گفت : حضور این نیروها درپایش متخلفان عرصه های ملی، قاچاقچیان چوب، آتش افروزان منابع طبیعی و متصرفان اراضی ارزشمند است ضمن اینکه برای اجرای ماموریت هایشان آموزش های لازم را برای برخورد با متخلفان و همچنین مردم می بینند.

عمادی با بیان اینکه در برنامه توسعه به دستگاه های اجرایی کشور اجازه داده شد تا از توانمندی های سازمان های نظامی در امر حفاظت از منابع طبیعی استفاده کنند، افزود: یکی از این تشکل ها، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است ضمن اینکه دستگاه هایی همچون جهاد کشاورزی، محیط زیست و میراث فرهنگی نیز از این ظرفیت استفاده می کنند.

مشاور رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در امر حفاظت ، فعالیت های میدانی نیروهای یگان حفاظت را به صورت پیاده، موتوری، خودرویی و هوایی ذکر کرد و افزود: پنج هزار و ۱۰۰ نیروی محافظ منابع طبیعی که یک هزار و ۴۰۰ نفر آن ها امانی، یک هزار و ۳۰۰ نفر نیروی صیانتی و مابقی شرکتی هستند، امر حفاظت از عرصه های ملی در مقابل قاچاق چوب، تصرف و آتش سوزی را برعهده دارند.

وی افزود: در شرایطی که در استان‌ها حاکم است باید یک سری پروژه‌ها اجرا شود که ما با بیش از ۷۰۰ تا ۸۰۰ ساختمان و واحد منابع طبیعی نیاز به تجهیزات و ملزومات داریم که باید مورد پیگیری و توجه ویژه قرار گیرد.

عمادی همچنین به موضوع سلاح و بی سیم و تجهیزات انفرادی و گروهی اشاره کرد و گفت: باید حق بیمه مسوولیت در استان‌ها مورد توجه و انجام قرار گیرد و پرونده ها برای پیگیری حقوق افراد انجام‌شود.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.