پرداخت ۱۸۱ میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری بانک توسعه تعاون

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان البرز گفت: مجموع تسهیلات پرداختی در استان البرز طی یک سال اخیر، 17 هزار میلیارد ریال بوده که از طریق 9 شعبه و دو باجه صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز علی غیاثی، در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سالروز تاسیس بانک توسعه تعاون برگزار شد،اظهار داشت: امید است بر اساس منویات مقام معظم رهبری و اصل ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی، توجه ویژه ای به بخش تعاون صورت گیرد تا بتوانیم به زودی به سهم ۲۵ درصدی از اقتصاد ملی برسیم.

وی افزود: این بانک در سال گذشته، یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه تکلیفی پرداخت کرده که از این رقم، ۲۶۵ میلیارد ریال سهم مشاغل خانگی بود که از سوی مراجع مربوطه از جمله اداره کل های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معادن و تجارت و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز و … معرفی شدند.

غیاثی با اشاره به اینکه همواره تلاش ما بر تسهیلگری و تسریع و انعطاف در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به جامعه هدف بوده است، بیان کرد: در زمینه تسهیلات حمایتی، ۲۶۰ میلیارد ریال به معرفی شدگان سازمان بهزیستی و ۳۶۲ میلیارد ریال به معرفی شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شد. در چهار ماهه نخست سال جاری، پرداخت تسهیلات ازدواج دو برابر نسبت به سال اعتباری گذشته افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه ای به بحث جوانی جمعیت دارد و به نوعی آن را اولویت اول خود می داند، عنوان کرد: این بانک ۷۶۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و ۱۸۱ میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری در سال گذشته پرداخت کرده است.

غیاثی عنوان کرد: این بانک تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا از سپرده های مردم به نفع خودشان استفاده کند و تسهیلات به آن ها تعلق یابد. بانک توسعه تعاون به هیچ عنوان بنگاه داری نکرده و چون هدفش مقدس و خدمت به بخش تعاون است، سعی بر جلب رضایت مردم که رضایت خداوند را به دنبال دارد، داشته است.

وی عنوان کرد: برخی بانک ها کمتر از مقدار جذب شده در استان، تسهیلات پرداخت می کنند اما بانک توسعه تعاون معادل ۱۳۰ درصد جذب شده های خود، پرداخت داشته است. منابع این بانک ۱۴ هزار میلیارد ریال و مجموع تسهیلات پرداختی ۱۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده که این میزان به جز برخی تعهداتی است که به تسهیلات تبدیل می شود.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان البرز ادامه داد: در راستای بند الف تبصره ۱۸، سال گذشته حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش های صنعت، معادن و کشاورزی پرداخت شده است.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.