موکب اربعین با نام شهید حاج قاسم سلیمانی در کربلا به زائران ارائه خدمت می‌کند

مسئول قرارگاه حاج قاسم سلیمانی گفت: برنامه‌ریزی‌ها به‌منظور برگزاری ویژه برنامه ‌پژوهشی محور مقاومت در سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی درحال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز سردار سلیمانی نقش پررنگی در دفاع از مردم بیگناه سوریه در مقابل گروهک تروریستی داعش داشت. او و یارانش که مدافعان حرم نام گرفتند در بیشتر عملیات ها حضور داشتند و از مقام حرم و مردم بیگناه سوری به دفاع همه جانبه پرداختند. به طوری که پس از وقوع یک انفجار مهیب در دمشق که به کشته و زخمی شدن چندین مقام سوری انجامید، رسانه‌های جهان گزارش دادند که قاسم سلیمانی نیز در میان کشته‌شدگان قرار دارد و شایعه دخالت ایران در سوریه و کمک به بشار اسد برای سرکوب مخالفان قوت گرفت. چند روز پس از این ادعا قاسم سلیمانی در دیدار مسوولان نظام ایران با رهبر ایران در تهران حضور پیدا کرد.

با شکل گیری کامل گروهک تروریستی داعش و یورش آنها به مناطقی از عراق و سوریه در ۲۰۱۴ میلادی سبب شد تا سردار سلیمانی و یارانش برای دفاع مردم مظلوم این مناطق  از جان و زندگی خود دست بکشند و روزها و سال ها به مبارزه با گروهک تروریستی داعش بپردازند. البته در این میان روزنامه ساندی تایمز انگلیس، وال‌استریت ژورنال و نیویورک تایمز مدعی شدند، ایران فرماندهی ارتش از هم فروپاشیده عراق را برعهده گرفته تا با نیروهای گروه تروریستی داعش مقابله کند.

قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران، عملیات دفاع از بغداد پایتخت عراق را در مقابل حملات نیروهای گروه تروریستی داعش، فرماندهی می‌کند. در این میان یک منبع عراقی مدعی شد که ژنرال سلیمانی با ۶۷ مشاور ارشد خود به عراق سفر کرد و فرماندهی عملیات‌ها را برعهده گرفت و بر استقرار نیروهای عراقی و برنامه‌ریزی برای عملیات، نظارت دارد.

سردار سلیمانی همواره به وسیله مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی تهدید به ترور می شد. در همین سال گذشته نیز مقامات وزارت امورخارجه آمریکا سردار سلیمانی را متهم به همکاری با نیروهای امنیتی سوریه در جریان اعتراضات در این کشور و سرکوب مخالفان بشار اسد کردند و  در پی این اتهام وزارت خزانه‌داری آمریکا این سردار شهید را تحریم کرد.

سرانجام دشمنان کینه توز که رشادت و قدرت سردار قاسم سلیمانی را تاب نیاوردند در بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ خورشیدی با حمله موشکی بالگردهای آمریکایی به ۲ خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و تنی چند از اعضای الحشد الشعبی در اطراف فرودگاه بغداد آنان را به شهادت رساندند.

بعد ازشهادت این مرد بزرگ تاریخ بسیاری ازمردم ومسئولین کشوری ولشکری برای ادامه داد راه این شهید بزرگ اقدام به ایجاد قرارگاه‌های مختلفی در هر دستگاهی کردند که یکی از آنها ایجاد قرارگاه حاج قاسمی در استان البرز طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و امام جمعه کرج در این استان بامسئولیت امیر رحمانی بوده است.

امیر رحمانی در جلسه هم‌اندیشی قرارگاه حاج قاسمی اظهار داشت:در تلاش هستیم تا ویژه برنامه‌ای پژوهشی به‌مناسبت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار نماییم.

وی افزود: در قالب این ویژه برنامه، کار دانشگاهی و تحقیقی در مورد جبهه مقاومت و سیره زندگی سردار سلیمانی انجام خواهد شد.

مسئول قرارگاه حاج قاسم سلیمانی گفت: در ایام اربعین موکبی نیز با نام شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم البرز در کربلا ارائه خدمت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه حاج قاسم سلیمانی امسال و سال گذشته اقدام به برگزاری سلسله همایش‌هایی با عنوان “جمهوری اسلامی حرم است” با هدف تکریم و گسترش جبهه مقاومت و فرهنگ ایثار و شهادت کرده است.

در این جلسه، حمید حشمدار به عنوان جانشین قرارگاه حاج قاسم سلیمانی معرفی شد.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.