یک زوج جوان در کانال انتقال آب کردان غرق شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز بر ضرورت ساماندهی و ایمن‌سازی کانال‌های انتقال آب در البرز به خصوص کانال کردان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز منوچهر غفاری با اشاره به ضرورت ساماندهی کانال های انتقال آب سطح استان اظهار داشت: یکی از خطرسازترین این کانال‌ها، کانال ۴۰ کیلومتری کردان است که آب رودخانه کردان را از کوه‌های شمال کوهسار برای مصارف کشاورزی به شرق کرج انتقال می‌دهد.

وی افزود: با توجه به وضعیت ناایمن این کانال، هر از چندگاهی اخباری مبنی بر غرق شدگی در این مسیر می‌شنویم که واقعا نگران کننده است که آخرین مورد آن غرق شدن یک زوج جوان در جمعه اخیر بود.

غفاری عنوان کرد: با توجه به اینکه برخی باغات به صورت غیرقانونی به سمت این کانال مسیر تردد ایجاد کرده‌اند و این کار احتمال وقوع حادثه را چندبرابر می‌کند؛ بنا شده آب منطقه‌ای استان نسبت به ایمن سازی و رفع خطر این کانال اقدام کند.

وی گفت: در گام اول باید نسبت به رفع معارضینی که در حاشیه کانال مستحدثاتی ایجاد کرده‌اند اقدام شود و بعد از آن نقاطی از این کانال که کثرت تردد دارد، ایمن سازی شود.

این مسئول توضیح داد: البته به جز کردان، کانال‌های انتقال آب دیگری هم در استان وجود دارند که باید به ترتیب اولویت ایمن سازی شوند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.