در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت استان البرز تحت پوشش بیمه پایه درمان صندوق های بیمه سلامت هستند.

دیرکل بیمه سلامت استان البرز گفت:در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت استان البرز تحت پوشش بیمه پایه درمان صندوق های بیمه سلامت هستند.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز از کرج،سعید جوانشیر ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان البرز  اظهار داشت: درراستای فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در مطب‌ها و کلیه مراکز تشخیصی و درمانی طرف قرارداد در جهت کاهش کاربرد دفترچه کاغذی و حذف تدریجی آن از اول اردیبهشت ماه سال جاری بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی تمامی خدمات را به صورت الکترونیکی دریافت کردند.

وی افزود: با این اقدام بیمه شدگان دیگر نیازی به ارائه دفترچه درمانی به مطب‌ها و موسسات تشخیصی و بیمارستان‌ها نخواهند داشت و تنها با ارائه کارت ملی یا شماره ملی خود مورد ویزیت و دریافت خدمات قرار خواهند گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این اقدام در ایام شیوع بیماری کرونا تبادل کاغذ کاهش یافته و افراد با مراجعه به داروخانه یا آزمایشگاه یا رادیولوژی با ارائه کد ملی و کد رهگیری داروهای نسخه تجویزی خود را از داروخانه و خدمات دیگر تجویزی الکترونیکی را از موسسات مورد درخواست دریافت خواهند کرد .

جوانشیر تصریح کرد: فرایند الکترونیکی سازی خدمات همچنان و به تدریج ادامه دارد و این اداره کل در گام بعدی صندوق بیمه سلامت روستائیان و سایر صندوق ها را در فاز الکترونیکی سازی دریافت خدمات قرار خواهد داد .

وی در بخشی دیگر با اشاره به این مطلب که بیمه سلامت بیش از ۴۰۰ هزار نفر در این استان بیمه شده دارد که تحت پوشش پنج صندوق این سازمان ( صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان ) هستند، گفت: با هدف قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا و لزوم کاستن از مراجعات بیمه شدگان به دفاتر پیشخوان دولت، اعتبار دفترچه های درمانی که تاریخ اتمام اعتبار آنها بعد از اول فروردین ۱۴۰۰ باشد تا پایان شهریور ۱۴۰۰ در صندوق های کارکنان دولت ، روستاییان ، سلامت همگانی و بیماران خاص صندوق بیمه سلامت ایرانیان به صورت سیستمی تمدید شده و بیمه شدگان دیگر نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان ندارند.
وی افزود: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزارنفر نفر از جمعیت استان البرز تحت پوشش بیمه پایه درمان صندوق های بیمه سلامت هستند.

مدیر کل بیمه سلامت البرز با اشاره به الکترونیکی شدن خدمات بیمه سلامت در استان گفت: ۲۴۰هزار نفر بیمه شده زیر پوشش بیمه سلامتی همگانی از اول اردیبهشت ماه تمامی خدمات تشخیص درمانی خود را به صورت الکترونیکی دریافت خواهند کرد.
جوانشیر خاطر نشان کرد:بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت به راحتی و با شماره گیری #۱۶۶۶* می‌توانند از نوع صندوق بیمه ای و تاریخ اعتبار دفترچه بیمه سلامت خود اطلاع یابند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.