۶۰ هزار گواهینامه رانندگی اولی در البرز صادر شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: ۶۰ هزار و ۷۵۴ نفر در سال گذشته موفق به اخذ گواهینامه رانندگی اولی (پایه سوم) شدند.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز سرهنگ حمدالله رحمتی پور اظهار داشت: برای افرادی که گواهینامه پایه سوم اخذ می کنند در سال اول شرایط و محدودیت‌هایی تعیین شده و در صورت رعایت آنها از سوی دارندگان گواهینامه آنان تا سقف ۱۰ سال اعتبار دارد.

وی افزود: برای رانندگان اولی که گواهینامه دریافت می کنند محدودیت هایی از جمله عدم رانندگی به تنهایی تا سه ماه پس از دریافت گواهینامه و حضور یک راننده دارنده گواهینامه پایه دوم یا یکم یا دارنده گواهینامه پایه سوم که مشمول محدودیت‌های مذکور نمی باشد، الزامی است.

وی خاطرنشان کرد: عدم ارتکاب تخلفات حادثه ساز دارای نمره منفی موضوع جدول ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، عدم رانندگی از ساعت ۲۴ تا ۵ صبح ، ممنوعیت رانندگی در معابر برون شهری و رانندگی حداکثر تا شعاع ۲۵ کیلومتری شهرها از جمله محدودیت های دیگر رانندگان دارنده گواهینامه اولی است.

رحمتی پور افزود: در صورت ارتکاب محدودیت‌های فوق همچنین در صورت مقصر بودن در تصادفات منجر به جرح و فوت و رعایت نکردن شروط و محدودیت‌های مندرج در گواهینامه اعم از استفاده از عینک، سمعک و ‌… گواهینامه وی برای طی مراحل قانونی با ارائه رسید به راننده اخذ خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز عنوان کرد: راننده مشمول ظرف مدت یک ماه پس از ضبط گواهینامه فرصت دارند به مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور محل سکونت مراجعه نموده و در دوره های آموزش مجدد در یکی از آموزشگاه های رانندگی با ارائه معرفی نامه پلیس شرکت کند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/ الناز کوهزاده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.