مرمت پل تاریخی خاتون نیاز مساعدت ویژه وزارت دارد

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی البرز خواستار مساعدت ویژه وزارت میراث‌فرهنگی برای مرمت آثار تاریخی از جمله پل خاتون شد و گفت: پیمانکار بسیار خوبی برای مرمت این بنا در حال فعالیت است اما از لحاظ اعتبارات نیاز به مساعدت ویژه وزارت دارد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز فریدون محمدی در شورای مدیران این اداره که با حضور علی دارابی قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام شد، تصریح کرد: پل تاریخی خاتون در ورودی کرج از دو سال پیش تخریب شده و انتقادات زیادی را برانگیخته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به اینکه بخش زیادی از آثار تاریخی ما تعیین حریم نشده اند، گفت: این موضوع مستلزم این است که حرائم آزاد و مشخص شوند زیرا عمدتا زمین‌های آثار تاریخی متعلق به میراث فرهنگی نیست.

محمدی همچنین خواستار مساعدت در مورد تعیین تکلیف مالکیت کاخ شمس و مرمت آن شد و افزود: نیاز است کاروانسرای شاه عباسی با توجه به اهمیتی که برای استان دارد هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

وی در مورد حوزه صنایع دستی استان گفت: صنایع دستی البرز در شاخص‌های اشتغال استان بسیار موثر بوده و جزو سه دستگاهی بودیم که اشتغال تعهدی را زودتر از موعد محقق کردیم.

محمدی همچنین پروژه های سرمایه‌گذاری استان را در فاز اجرا دانست و تصریح کرد: اولین هتل پنج ستاره استان به زودی افتتاح می‌شود.

وی در پایان اشاره اینکه البرز استانی توریستی است، گفت: البرز در تمام حوزه‌ها تشکیلات گردشگری را شکل داده است و شورای راهبردی گردشگری البرز نیز تشکیل شده است. تمام تصمیمات گردشگری در آن شورا مطرح می‌شود.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.