روایت‌گری صحیح رویدادهای تاریخی بخش مهم جهاد‌ تبیین است

قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور در کاخ تاریخی شمس (مروارید) در استان البرز، از بخش‌های مختلف این کاخ تاریخی بازدید به عمل آورد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز علی دارابی در سفر به استان البرز با همراهی تعدادی از مسئولان استانی از کاخ تاریخی شمس یا کاخ مروارید بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت این بنای تاریخی و نحوه حفاظت و نگهداری از آن قرار گرفت.

در این بازدید قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اهمیت صیانت و پاسداشت آثار فرهنگی و تاریخی بر تدوین روش‌های اصولی حفاظت از آثار و بناهای تاریخی تاکید کرد.

دارابی با اشاره به اهمیت روایتگری صحیح ادامه داد: راهنمایان گردشگری ما و افرادی که در بناهای تاریخی و کاخ‌ها بازدیدکنندگان را راهنمایی و بخش‌هایی از تاریخ را روایت می‌کنند باید شیوه‌های صحیح روایت‌گری را بدانند. در حقیقت روایتگری صحیح رویدادهای تاریخی بخش مهمی از جهاد تبیین است.

معاون میراث‌فرهنگی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر ضرورت انتقال صحیح روایت‌های رویدادهای تاریخی به نسل جوان و نوجوان، تصریح کرد: اگر روایت‌گری به شکل صحیح انجام شود نوجوانان ما که فرزندان خلف و وارثان اصلی این انقلاب و کشور هستند بیش از پیش با هویت تاریخی و تمدنی خود آشنا شده و به کشور و انقلاب علاقه‌مندی بیشتری پیدا می‌کنند.

در این بازدید، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرزی و تعدادی از مدیران و کارشناسان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز حضور داشتند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.