سال گذشته از تغییرکاربری ۹ هزار و۴۳۵ هکتار زمین جلوگیری شد

رییس کل دادگستری استان البرز گفت: با تشکیل قرارگاه صیانت از بیت المال ، اکنون پایش زمین‌های کشاورزی این استان به صورت هوشمند انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز حسین فاضلی هریکندی در نشست شورای قضایی و حفظ حقوق بیت المال استان البرز افزود: بر این اساس سامانه کشت یار در این استان طراحی شده به گونه ای که در سال گذشته از تغییرکاربری ۹ هزار و۴۳۵ هکتار زمین جلوگیری شد.

وی افزود: در نیمه نخست سال جاری نیز چهار هزار و ۶۶۹ هکتار از زمین های کشاورزی باغی آزاد سازی شد.

رییس کل دادگستری استان البرز تاکید کرد: از اقدامات دیگر در قرارگاه صیانت از بیت المال و زمین ، آزاد سازی بستر رودخانه  کرج  بود که به نهضتی در آزاددسازی بستر رودخانه ها در کشور تبدیل شد .

وی اضافه کرد: امسال ۲۱ ساختمان در بستر رودخانه کرج رفع اثر  ساماندهی شد.

فاضلی هریکندی  گفت: استان البرز به دلیل همجواری با پایتخت و قرار داشتن درشاهراه عبوری ۱۲ استان با مشکلات خاصی مواجه است و بار برخی از مشکلات پایتخت را نیز بردوش می کشد .

رییس کل دادگستری استان البرز بیان داشت: با تشکیل قرارگاه صیانت از بیت المال و اراضی بحث تغییرکاربری اراضی کشاورزی ، چاه های غیرمجاز ، محیط زیست و اراضی ملی به جد مورد توجه قرار گرفت .

وی افزود: اکنون ۹۹.۷ زمین های  ملی استان البرز  اسناد تک‌برگی دارند.

فاضلی هریکندی ، حاشیه نشینی، بافت فرسوده، سکونتگاه‌های غیر مجاز را از جمله چالش های استان البرز عنوان کردو  بیان داشت: میزان صدور اسناد تک برگی در البرز  نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشته و  در بحث مکاتبات الکترونیک باید اقدامات بیشتری داشت .

رییس کل دادگستری استان البرز تاکید کرد: یکی از مشکلات شرکت های سوری است که در بحث جرایم معضلاتی به همراه داشته بنابراین از این شرکت ها فرار مالیاتی را نیز شاهد هستیم و اکنون یک پرونده مهمی با موضوع شرکت‌های صوری داریم که درحال رسیدگی است .

رییس پارک علم و فناوری استان البرز نیز  در این نشست گفت: این استان رتبه چهار م کشوری را در تعداد شرکت های دانش بنیان دارد .

مهدی عباسی افزود: میزان فروش شرکت های دانش بنیان این استان در سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که اکنون ۱۱ شتاب دهنده مورد نیاز کشور در استان البرز راه اندازی شده است .

وی بیان داشت: همچنین شعبه ۴۴ حل اختلاف دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان البرز راه اندازی شده و واگذاری سند عیانی به شرکت های خصوصی دانش بنیان به عنوان پایلوت دراستان البرز درحال انجام است .

رییس پارک علم و فناوری استان البرز ادامه داد: ازسال گذشته راه اندازی دفتر پیشخوان مالکیت معنوی در پارک علم و فناوری البرز پیشنهاد شد و دراین زمینه از آمادگی لازم برخوردار هستیم.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.