الگوی کشت پاییزه در البرز اعلام شد

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: با عملیاتی شدن طرح الگوی کشت در استان می‌توان گام مهمی در خصوص اصلاح الگوی تولید از محصولاتی که به آب فراوان در طول دوره رشد خود نیازمند هستند به سمت محصولات کم آب بر یا مقاوم به کم آبی و محصولات سازگار با شرایط اقلیمی و خشک ونیمه خشک در جهت مدیریت صحیح مصرف آب و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی برداشت.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز عبدالرضا بازدار با اشاره به آغاز عملیات الگوی کشت پاییزه برای شروع سال زراعی جدید اظهار داشت: در سال زراعی جاری (۱۴۰۲-۱۴۰۱) ۹ هزار و ۶۰۰ هکتار گندم، هفت هزار و ۱۰ هکتارجو، یک هزار و ۱۰۰ هکتار کلزا و ۲۵۳ هکتار نخود در قالب الگوی کشت به البرز ابلاغ شده است.

وی افزود: در خصوص سایر محصولات تاکنون ابلاغیه‌ای اعلام نشده است که در زمان مقرر به محض حصول اطلاعات سطح کشت سایر محصولات، موارد اطلاع رسانی خواهد شد. برای اجرای الگوی کشت برش لازم به تفکیک شهرستان و محصول انجام شده و به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ها جهت اجرا ابلاغ شده است.

وی افزایش کیفیت محصول، توسعه صادرات، تأمین امنیت غذایی مصرف کنندگان، اشتغالزایی و کارآفرینی، تنظیم بازار محصولات کشاورزی، حفاظت از منابع پایه آب و خاک، دانش‌بنیان کردن تولید در بخش کشاورزی و جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی را از مزایای اجرای الگوی کشت برشمرد.

بازدار با اشاره به اینکه جهت اجرای هرچه بهتر الگوی کشت، مترصد دریافت بسته های حمایتی مربوط به حوزه آب و برق هستیم، افزود: این موضوع به عنوان آن یکی از اهرم های کلیدی در اجرای موفقیت آمیز طرح الگوی کشت در استان محسوب می‌شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه برای پایداری تولید گندم جو و کلزا این سازمان بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی پیگیر اجرایی کشت قراردادی است تصریح کرد: به این منظور اولین جلسه هماهنگی کشت قراردادی نیز برگزار شده است و به محض ابلاغ، به منظور عملیاتی شدن الگوی کشت در استان جلساتی با تشکل ها و کارشناسان خواهیم داشت.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.