18 هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی البرز هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان البرز گفت: تاکنون 18 هزار نفر در البرز عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز از کرج هادی بشیری امروز در نشست خبری که با اصحاب رسانه در مهرشهر کرج برگزار شد، اظهار داشت: امسال ورزشکاران، اهالی فرهنگ و هنر و رسانه نیز در این قالب اضافه شدند.

وی با اشاره به اینکه البرز به عنوان استان پیشرو و پایلوت کشور پیگیر بیمه کردن مشاغل فصلی است، افزود: در سه ماهه اخیر 500 نفراز اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و ورزشکاران در البرز عضو صندوق اجتماعی استان شده‌اند.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی به عنوان جوانترین صندوق بیمه اجتماعی تلقی می‌شود،عنوان کرد: بیش از 18 هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی البرز هستند.

وی با بیان اینکه هزار خانوار هم به علت فوت، بازنشستگی یا از کارافتادگی در حال دریافت مستمری از صندوق هستند، خاطرنشان کرد: افراد با سی سال سابقه و 50 سال سن، 20 سال سابقه و 60 سال سن یا 35 سال سابقه بازنشسته تلقی می‌شوند. البته صندوق بیمه اجتماعی به علت جوان بودن هنوز به تعهدات بازنشستگی نرسیده است.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان البرز ادامه داد:در حال حاضر بیمه شدگانی با 15 سال سابقه و 65 سال سن می‌توانند از مستمری سالمندی برخوردار شوند و حداقل دریافتی آن‌ها به اندازه فردی است که بیست سال سابقه دارد.

بشیری با اشاره به اینکه اگر بیمه شده‌ای در اثر بیماری یا حادثه‌ای توان کار را از 66 درصد به بالا از دست دهد، می‌تواند از این مورد استفاده کند.

وی با بیان اینکه پشتوانه این صندوق، حق بیمه‌های پرداختی افراد و سهم دولت است و ما نیز مانند سایر صندوق ها موظف به سرمایه‌گذاری هستیم، افزود: پوشش روستایی برای روستاییان و پوشش‌های سلامت و ایرانیان برای سایر افراد است.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.